Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

chock rapport från Magnolia

Skrivet av Magnolia m snöflingan
Hej tjejer!
Jag tänkte kolla in här och prata av mig lite. Jag går in i v9 på torsdag och känner mig gravid så allt borde kännas bra. Igår ringde min läkare och meddelade att jag har en kromosomavvikelse. Det kan leda till mf, som jag ju haft tidigare, eller överföras till barnet men han ville inte gå in på vilka skador det kan ge på telefon. Om jag passerar v12 så kan det ta prover på detta. Jag är i chocktillstånd och mår jättedåligt. Egentligen ska jag vara i Sverige och jobba 2 veckor nu men ska försöka ta mig hem till Belgien så fort som möjligt så vi får träffa läkaren och få information om vad som gäller. Hoppas ni andra mår bättre än jag. tack för att ni läste ända hit, KRAM!
Svar på tråden: chock rapport från Magnolia

*kraaaam*

Skrivet av  2an
Oj!
Vi får verkligen hoppas allt går bra! Det gör det säkert :)
Tur att doktorerna e så duktiga nu för tiden, dom kommer kunna hjälpa dej!
Förstår att du är chockad å deprimerad, hoppas du har nån i närheten du kan prata av dej med.
KRAM
 

Skickar

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a +bf 16/8
massor av kramar till dig!
Vilket otroligt jobbigt besked att få via telefon, och ännu jobbigare att du ska behöva gå och fundera på det ända tills läkarbesöket. När ska du dit? Hur mycket fick du reda på, är det farligt för dig och/eller barnet? Tänker på dig, kram igen!
 

Nej

Skrivet av  Tomtebo, v 10
Vilket enormt svårt besked att få per telefon! Jag tycker du gör helt rätt i att åka tillbaka till Belgien så snart som möjligt så du kan träffa läkaren.

Jag håller tummarna här för att det inte ska vara något "alltför allvarligt"!

Kramar till dig!
 

Har svarat dig på GEM *imt*

Skrivet av  Ejbe
 

Jag tänker..

Skrivet av  Tina med dotter -02, bf 13/8
..på er och hoppas att allt löser sig på bästa sätt. Jag förstår att du mår dåligt, vem skulle inte gjort det?! Åhhh vad jag önskar att allt går bra!
Lycka till.
 

Gumman!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Kramar om det hårdaste jag kan!
Hoppas verkligen att det inte ska vara någon "stor fara"!
Hoppas du snart får riktiga besked!
Kram
 

Önskar

Skrivet av  Emmie
dih allt gott och att det går bra !!!
 

Magnolia....

Skrivet av  TicTac
jag tycker det är så synd om dig... Fy, vad tufft att få veta en sån sak på telefon.. förstår att du vill hem till Belgien fort nu och prata med din läkare. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra!
Många kramar
TicTac
 

Tänker på dig

Skrivet av  Hanna
Vilken hemsk nyhet att få per telefon! Hoppas att det inte behöver betyda att någonting allvarligt är fel varken med dig eller barnet.
 

Oh, nej!!!

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+4d
Vännen vad ledsen jag blir. Jag har en bekant som också har fått reda på att hon har en kromosomavvikelse, jag berättar det jag vet om henne:

Hon blev gravid väldigt fort när hon skulle försöka få barn med sin man och det gick fint, en välskapt jättefin pojke som nu är 6 år.
När de skulle försöka få syskon fick hon missfall efter missfall. Hon blev gravid väldigt lätt, men det blev missfall. Efter flera år av detta fick hon reda på att hon har en kromosomavvikelse, som gör att risken för missfall är stor. Hon är nu över 35 tror jag och hon tyckte att det var skönt att äntligen få besked på vad det kunde vara och de har nu beslutat för att adoptera.

Jag hoppas du inte tar illa upp över att jag berättar det jag vet om min bekant. Jag funkar så att när något händer vill jag veta allt jag kan finna om situationen.

Jag förstår att du är chockad och bara vill träffa man och din läkare och få mer besked.

Jag håller tummar coh tår att det ska gå vägen för er och att du får bra stöd från din läkare. Låt oss veta hur det går för dig, du är välkommen att maila mig på
[email protected] om du vill prata av dig utanför forumet.

Stor kram!!!
 

tack vännen

Skrivet av  Magnolia m snöflingan
för infon, jag vill också veta så mycket som möjligt!
Jag mailar dig någon dag. KRAM
 

Nej men vad tråkigt!

Skrivet av  Lilja med sötnosen och livet v. 8
*kramar om Magnolia*

Hoppas allt löser sig, jag lider vekligen med er och er ovisshet. Fy, vilket hemskt besked att få via telefon när man dessutom är så många mil bort.

Skriv igen om du känner att du behöver det!

Tänker på dig!
 

Gumman!!!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
OJ!!! HJÄLP!!! Stackars dig. Förstår om du är orolig. Jösses. Hoppas att allt går bra. Håller tummarna hårt här!!!

Tröstkramar
 

tack alla

Skrivet av  Magnolia m snöflingan
för ert stöd. Det är alltså ingen fara med mig, frågan är ju om kromosomskadan överförts till snöflingan och om den kommer bli handikappad eller sjuk på något sätt. Jag kikar in igen när jag vet nåt mer. KRAM
 

Men fy, vad....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...hemskt. Hoppas så att det inte är överfört till barnet och att ni får lugnande besked från läkaren. Kan verkligen förstå att du vill få besked så fort som möjligt.

Styrkekramar till dig!
 

*Kramar om*

Skrivet av  Helena m Timmie och bf 14/8
Hoppas verkligen att allt går bra för er! Skickar massor av kramar!
 

Åhh vännen!

Skrivet av  AnTiCe v9+3
Vad ska man säga!! Kramar om!!
 

Artiklar från Familjeliv