Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaka från VUL :-D

Skrivet av Marie med Pontus 020917, v.9
Idag har jag varit på VUL som jag beställde privat på MamaMia. Jag upplevde MamaMia som ett otroligt inbjudande ställe. Funderar mycket på att skriva in mig där istället. Det är sååå mycket plus, dock är minuset STORT. Efter februari byter min man jobb från Gärdet till Älvsjö, närmare då med Haninge. Mycket bättre parkeringsmöjligheter och nära att hämta sonen från dagis - sen vid tätare besök... Funderar mera iaf...

Besöket då. Det gick ganska fort. Läkaren var jättetrevlig. Undersökningen gick jättefort. Den lill* syntes på en gång och jag fick se hjärtat slå *lycka*. Jag flyttades fram 3 dagar till v.8+4 och nytt bf blir den 12 augusti. (lite rolig parantes är att Pontus var beräknad till den 15 sep och flyttades fram vid stora ul till den 12 sep). Jag vet ju när jag hade äl, så men men... Pyret var idag 16,9 mm.

Jag frågade också läkaren om missfallsrisken. Han sa att det skulle mycket till nu om vi inte skulle få bebis, nu när den lill* såg så här stor ut OCH hade ett pickande hjärta. Han gav mig en siffra på 95% att allt skulle gå vägen. Var såååå lycklig att jag hoppade hela vägen hem. Nu kan jag koppla av och njuta. Nu kan jag släppa på oron.

Kramar från en mycket nöjd och glad Marie

Ps. Om ni vill se vår lill* bäse finns det en VULbild i mitt krypin på familjeliv (bildgalleriet).
http://www.familjeliv.se/krypin/marymamman
Svar på tråden: Tillbaka från VUL :-D

Åh, vad skönt att.....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
....läsa din rapport....:-)

Blir ju själv så sugen på att göra VUL för jag vill oxå veta, men men....

Vad gott att läkaren kunde ge dig så bra besked. Hoppas nu att du kan njuta ordentligt av att vara gravid.

Kramar!
 

Hej Elaine!!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Tack snälla du :-)

Nu ska jag njuta av min graviditet. Tänk om 7 månader kommer våra små *ler stort*. Det kommer ju att gå jättefort, dessa första två månader har gått mycket fortare än 2 försöksmånader gjorde innnan :-D

Kramar
 

Vad härligt!

Skrivet av  Lilja med sötnosen och livet v. 8
Tänk, vad skönt att få en sån garanti! Underbart!
Förstår att du hoppade hela vägen hem!

Jag försökte gå in på familjeliv, men där kom upp ett felmeddelande om att din sida inte fanns. Är det jag som gör fel?
 

Hej Lilja!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Det var helt underbart. Så skönt!! Känns jättebra nu.

Prova med ett / i slutet, det kom bort när jag kopierade länken. http://www.familjeliv.se/krypin/marymamman/

Kramar
 

Ja, nu funkade det!

Skrivet av  Lilja med sötnosen och livet v. 8
Kul att se vul-bilden och din jätte-fina mage!

Har ni sagt något till Pontus än? Vi har inte berättat för vår dotter för risken finns ju att hon pekar på mammas mage och säger bebis när det inte passar. :-)
 

Hej igen!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Tack snälla! :-)

Vi har berättat för Pontus. Han är inne i en 2 års trotset och varannan stund är det en bebis i magen och varannan stund är det NÄÄÄ - vill inte prata om det. Men vi visade bilden på bebisen igår och då efter det så har han varit helt med på att det är en bebis i magen (när man har frågat honom). Han har också i det här kommit med mycket tankar om att vara bebis. Uttrycker själv att jag är bebis och lägger sig i min famn. Så jag tror nog att de förstår mycket mer än vad man tror ibland :-) För vår del så gör det inte så mycket om han skulle nämna det. Han har ju varit hemma hela jullovet och ska tillbaka till dagis nu i januari. Nu vet vi ju att allt är ok så det känns helt ok. Annars så kommer vi nog berätta allt eftersom i början av februari osv.

Ta hand om dig!
Kramar
 

Vad gullig mage du fått redan=).imt

Skrivet av  Sofie med3+bebben v 9
.
 

Söt mage du fått redan=).imt

Skrivet av  Sofie med 3+bebbn v 9
.
 

så söt mage du redan fått.imt

Skrivet av  Sofie med3 +bebbenv 9
.
 

sorry att det kom 3gg

Skrivet av  Sofie med +beben v9
inlägget kan ej skickas stog det
så jag gjorde det 3 ggr=)
 

Tack gulliga du ;-)

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Det var för 1,5-2 veckor sedan. Magen känns större nu än då. Konstigt känns det. Vill ju kunna dölja ett tag iaf på jobbet - antar att det blir svårare och svårare. Nu har jag varit borta ett tag också så då märks det väl ännu mer på måndag.

Kram på dig!
 

Åh va skönt!!

Skrivet av  AnTiCe v9+3
Att allt är bra med den lill*

Kram
 

Tack AnTiCe!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Hoppas att allt är bättre nu.

Kramar
 

Åh, vad härligt!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Grattis till det pickande hjärtat! Ska gå in till dig och kolla på pyret sedan.
Kram
 

Tack Mina!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Hoppas att allt är bra med dig!
Kramar
 

Vad gott

Skrivet av  TicTac
att höra att allt gått bra. Fin mage du har också! Måste ju kännas superskönt att ha fått gjort vul och pratat lite med läkaren.
Lycka till vidare
Kram
 

Hej TicTac!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Tack snälla!

Det känns jättebra. Nu har vi ju fått samma bf *ler*.

Kram på dig!
 

Artiklar från Familjeliv