Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sitter här och mår illa och kan inte kräkas..gnäll

Skrivet av fattar inte vart jag ska få ork ifrån
eftersom jag just kommit hem från sjukan där dom tagit bort min blindtarm...å det gör ont som 1000...så jag kämpar som bara den för att hålla emot. Inget hjälper ju mot det här förb. illamåendet heller.

ingen bra start på detta året. Åkte in till akuten för jag hade ont långt neråt höger i magen, trodde nåt var fel med den inneboende (har haft missfall förut). Fick se på VUL att den mår bra och att jag nu är i v. 8 el. nåt sånt.

men jag hade feber, blod i urinen, högt antal vita blodkroppar å ont i magen då. Så en kirurg kom o sa att blindtarmen tar vi bort direkt. Jahapp. Å så kan du gå hem imorrn (inte troligt tänkte jag vis av tidigare erfarenheter av op.). på natten tog de bort blindtarmen o milda makter vad ont det gjorde efteråt !!!!!aj!!!!!
å sen gick ju inte febern ner å sen mådde jag så illa så jag ville ta livet av mig.
har legat inne några dagar nu, skrev ut mig tidigare än vad läkaren ville o gick hem igår. Ffa därför att de på Kirurgavd. inte hade den blekaste aning om hur de skulle hjälpa mig med mitt illamående o jag blev bara sämre o sämre. När jag låg inne p.ga extrema kräkningar o viktminskning under förra grav. så fick jag hjälp av dropp (försökte förklara men dropp tyckte de inte behövdes längre) förra gången fick jag medicin: Esucos och Lergigan Comp utskrivet, men Esucos finns inte längre sa de på kirurgen och alla andra preparat utom Postafen (som ju inte hjälper för 5 öre) var helt jättelivsfarliga att ta....(jaha att de pumpat mig full med morfin under/efter op. då??)

Önskar jag hade haft krafter nog att orkat be om att bli överförd till Gyn. el. dyl. men orkade inte. Blir nog ändå inlagd där förr el. senare under denna grav. om den blir lik den förra.
Det värsta är att jag är så trött och utmattad av detta illamående, denna op. och allt att jag verkligen inte kan glädjas åt bebisen just nu, är jag hemsk då?
jag vill bara att illamåendet ska försvinna.

Underbart skönt att komma hem till mina killar igen iallafall, lillen var så glad så han tjatade mamma mamma hela dan igår, han kunde nog inte riktigt fatta att jag verkligen var hemma igen.

finns det nån vänlig själ som har lite peppning att ge mig här i kräkträsket?

Svar på tråden: sitter här och mår illa och kan inte kräkas..gnäll

Stackars dig!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
Låter fruktansvärt tungt att behöva gå igenom. Har ingen i min närhet som har tagit bort blindtarmen men jag har förstått att det är en smärta utan dess like.

Jättejobbigt!!! Tycker synd om dig. Hoppas att du mår bättre snart och slipper ha ont. SKÖNT att den lill* mår bra.

TRÖSTKRAMAR
 

Stackare!!!

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+6d
Hjälp vad jobbigt du har det! Jag förstår att du är helt slut, men jag tycker ändå att du ska kontakta läkare/bm.

Du måste ju få hjälp med ditt illamående och även få riktiga värktabletter. När jag blödde och de inte visste om jag skulle få missfall eller inte (i min förra graviditet) fick jag starka värktabletter med codein i som inte skulle vara farligt för bebben, nåt sånt måste du ju kunna få!!

Hoppas du får ork att göra något åt det här, för jag tycker jättesynd om dig som har så ont!!

Stor kram
 

herregud din stackare..

Skrivet av  Jen med Vidar 02 och v. 8
tyckte att det var lite synd om mig innan med mitt lilla illamående...hoppas att du mår bättre snart, som sagt kanske det hjälper bara att vara hemma! kram J
 

usch..

Skrivet av  Emmie
lider med dig, har oxå opererat bort blindtarmen men tack och lov var jag inte gravid.
Hoppas att du kan få något för illamåendet.
 

Jobbigt!!

Skrivet av  mae
Tris att du inte kunde få hjälp med illamåendet på sjukhuset men det är ju ibland vattentäta skott mellan kirurgen och gyn!Klart att du kan ta lergigan comp eller esucos!Tänk på att det bara blir bättre med opsåret etc och att det va bra att det inte kom när du var mer gravid typ v 35 eller så!!

styrkekramar!
 

Fy, vad jobbigt....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...du har det och inga bra råd har jag heller. Esucos har utgått och de har väl haft svårt att hitta något som har samma effekt (vi saknar nämligen något att ge våra patienter när de mår illa), men hoppas att det kommer något ersättningspreparat.

Vad jobbigt att behöva genomgå operation under en graviditet men vad skönt att allt gick bra. Förstår att dina barn längtade jättemycket efter dig. Har du fått något bra smärtstillande utskrivet då?

Styrkekramar till dig!
 

Ger ni inte Zofran då?

Skrivet av  Veronica™ - ssk på besök
Eller Primperan iv? Vi saknar också Esucos hos oss. *morr*

Lycka till med magen!
 

åh...

Skrivet av  TicTac
Vad jobbigt du har haft det och har det!
Men himla skönt att du är hemma igen.
Har tyvärr inte så mycket fiffigt att säga, men en
*styrkekram* kan jag ge dig!!