Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej allihop!

Skrivet av AnnaS med 96:a & 97:a +bf 16/8
Hoppas ni och magarna mår bra!

SJälv har jag varit på shoppingrunda, och hittat första "mamma-plagget"! Fyndade på rean en kjol till sommaren för 75 kr. Det dröjer läääänge innan jag ska ha den, men ändå...

Tycker det är lite läskigt att va i v.9 nu. Det är ju ändå då missfallsrisken är som högst, och jag tänker på det dagligen. Minskar risken sedan för varje vecka?

Ha en skön dag, jag är ledig och ska bara njuta resten av dagen :))

*kramar*
Svar på tråden: Hej allihop!

Vad mysigt med första

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
mammaplagget - även om du säkerligen har sedan innan. Jag vill också köpa. Framför allt nya byxor. Men jag väntar lite till.

Vet inget om det där med om missfallsrisken minskar för varje vecka, men det låter troligt. Fast det kommer ju säkert att gå fin-fint för er när ni såg hjärtat i måndags.

Kramar
 

hej

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a +bf 16/8
Jo jag letade faktiskt igenom garderoberna idag för att se vad jag hade, det är ju ett tag sedan. Men jag hade inte alls mycket, det får bli lite mer shopping framåt våren :)

kramar tebaks!
 

Aaaahhh!

Skrivet av  Mira med A,L & lilla trean bf19/8
Mammakläder! Tänka sig det är ju inte alls lång tid tills det är dags att börja använda såna!

Efter vad jag hört minskar risken efter v 9 successivt fram till v 12 då den blir väldigt mycket mindre! Så gläd dig du åt din nya kjol=D

Kram
 

Vad skoj...

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...med första mammaplagget. Får nog titta efter det i morgon när vi ska ut och kika på resterande delen av rean.

Det där med missfallsrisk tycker jag är så vanskligt att fundera över. Vissa säger att största risken är i början och andra säger v.9-v.11. V 12+0 har blivit en sån gräns så många tror inte något alls kan hända därefter. Men som jag hörde senast så är det så att alla anlag och organ blir färdiga så efter vecka 11 så finns allt på plats, men ska utvecklas. Och därför anses missfallsrisken vara högre då.

Hoppas så att alla vi härinne inte ska behöva drabbas av missfall utan att allt ska gå bra.

Kramar!
 

Gynläkarna som jag träffade

Skrivet av  Christina
sa att när man är i vecka 11+ är risken för missfall borta.
 

Artiklar från Familjeliv