Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

trött!

Skrivet av pernilla m Johannes
Är helt slut idag. Dels är jag jättetrött pga graviditeten och så är vår lilla son inne i en period då han bara gnäller och vill inte sova - vaknar hela tiden. Inatt skrek han från 00.30 - 2.00. Hur ska jag få honom att sova??? Några bra tips?
Svar på tråden: trött!

Förstår att du är helt slut!

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
Det är ju det värsta som kan hända en människa när mna inte får sova. Riktigt psykisk misshandel. Har själv haft barn som inte sovit fast de har varit mera av typen att de åtminstone har somnat om efter en kort stund. Skrikbarn nattetid har jag ingen direkt erfarenhet av. Det är inte så att han har ont av något (vet inte hur gammal han är) så det är därför han är ledsen och inte vill/kan sova?

Annars inte några bättre tips än att ni försöker dela på det så du får sova varannan natt och att pappan tar varannan natt. Gå och lägg dig någonstans där du kan få sova eller sätt i öronproppar. Hoppas det lugnar sig med grabben!

Kramar!
 

Hej

Skrivet av  Svea
Min dotter är vaken på nätterna men hon skriker inte hon ligger och babblar i ca 3 timmar det är verkligen påfrestande för psyket Jag har nu börjat testa lite med hennes dagssömn dvs hon får bara sova 1 gång på dagen och då högst 2.5 timmar och inte efter 15.30 det har varit lite bättre nu några nätter så mitt tips är väl att kolla hur mycke han sover på dagen kanske han sover för mycket.
 

Artiklar från Familjeliv