Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nojig för mf..

Skrivet av Orolig
Hej!

Jag är i v.10 och är så himla orolig för missfall. Nu har jag inte blött eller någonting, men jag undrar.. om barnet är dött där inne... NÄR kommer blödningen? Eller kan det vara så att man inte börjar blöda och det upptäcks först på "stora" ultraljudet??
Svar på tråden: Nojig för mf..

Här är en till

Skrivet av  Christina
som är nojig för missfall.

De missfall som jag har haft har börjat på samma vis, med blödningar mellan 2 och 4 veckor efter att fostret dött. Så jag har alltså gått med ett dött foster ett par veckor. Jag har även läst att det tar ca 2 veckor för kroppen att "fatta" att det ska stötas ut. Men sen har jag även hört om de som gått ända fram till ul:et utan att veta att det inte lever, så det finns risk för det med.

Men du ska se att det inte är något som är fel.

 

Hej på er

Skrivet av  Svea
Jag väntar mitt andra barn och är jätte orolig denna gång att jag ska få MF. Ska på inskrivning i mitten av januari ca 2 veckor efter det brukar det vara dax för läkarbesök och då kommer jag förhoppningsvis att få göra ett VUL sen så får man ju lyssna på hjärtat då :-)
Lycka till
Kram Svea
 

Nojjar här också (ang MA för de som ej vill läsa)

Skrivet av  Charlie bf 7/8
Hej!
Jag är också orolig över att något ska vara fel. Det är ju så svårt att låta bli att oroa sig...även om det säkert kommer att gå bra!

Det kan ta ett tag innan blödningen startar. För min del (förra grav) så kom ingen blödning, mina gravsymptom minskade drastiskt och det bara kändes att ngt var fel. Ringde gyn och fick komma på koll. Fostret hade då varit dött i över tre veckor och kroppen hade inte gjort några ansatser till att göra sig av med det :-( (fick göra en medicinsk abort några dagar senare)
I extremfall kan det nog vara så att det inte upptäcks förräns på stora UL, men inte så att jag skulle oroa mig för det (och jag oroar mig ändå ganska mycket)

Om du känner dig orolig, så ring gyn och be att få komma in. Allt är säkert bra med den lill*, men för din egen skull kan det ju vara skönt att få slippa oroa sig! Jag fick komma in utan att tjata trots att jag inte hade några blödningar och inte heller hade ont.

Massor av kramar!!!
 

Artiklar från Familjeliv