Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur mycket sover ni??

Skrivet av Sofie med 3+beben v9
Jag tror jag e ensam jag är sjukligt trött just nu
Lägger mig kl 21 sover till 7,30
sover 12-13
sen vilar jag en timme på soffan på em/kvällen
Svar på tråden: Hur mycket sover ni??

Sover faktiskt mindre

Skrivet av  Helena m Timmie och bf 14/8
än vanligt! Mycket märkligt tycker jag, förra grav sov jag så mycket jag kunde! Men det är klart, nu jobbar jag 8-16.30, går upp 6.30 varje dag (även helger eftersom Timmie är morgonpigg!) och har fullt upp efter jobbet ända tills kl 19.30 när Timmie somnat. Efter det har man ju allt hemarbete som måste göras. När klockan är 23 lägger jag mig, men somnar sällan på en gång. Det är ju så mycket som snurrar i huvudet nu!

Antagligen fixar väl kroppen det som måste göras. Jag är i alla fall väldigt glad över att jag inte är så trött, det var fruktansvärt jobbigt förra grav (satt ibland och småsomnade på kontoret efter lunchen!). Nu har jag dock lite illamående istället, men eftersom det är så lite så tycker jag det är bättre än tröttheten!

Kramar
 

Jag är supertrött...

Skrivet av  AnTiCe v9+5
..men sover himla dåligt. Är komatrött hela dagen.

På natten vaknar jag va att jag måste kissa och att jag är törstig och i bland kallsvettig av blodsockerfall.

Önska jag kunde sova bättre...
 

Samma här!

Skrivet av  Embla med son-03 och bf 30/8
Är supertrött men har ändå jättesvårt att somna. Dessutom har jag en ettårig son som sover skitdåligt just nu. Känner mig som en zombie!
 

Sover jämt enligt dottern

Skrivet av  Christina
Varje gång jag säger att jag är trött säger min reåring "mamma sova stolen" (har en vippfåtölj som är megaskön och sova i).

Men jag sover nog en 12 timmar eller så, fast inte i sträck för på natten är jag ofta vaken till och från.
 

massor!

Skrivet av  Magnolia m snöflingan
Under julledigheten har jag sovit 11-12 timmar per natt plus någon tupplur på dagen. Inatt sov jag bara 7 timmar eftersom det är jobbdag, och vips är illamåendet tillbaka!
 

Mycket!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Jag sover ca 21 - 8, sedan ca 13 -16...
Blir inte så många timmar kvar...
 

Sover

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a +bf 16/8
mycket! Det bästa jag vet nuförtiden är att gå och lägga mig och njuta av sängen! Helt sjukt... Jag vill helst lägga mig senast 22, och som tur är har det ju varit mycket ledigheter nu i juldagarna, så jag har kunnat sova till 9 utan problem. Vila på dagen har jag inte gjort än däremot.
*kram*
 

Jag känner mig oxå....

Skrivet av  Elaine väntar femman, v. 11
...sjukligt trött ibland. Fast lite bättre har det blivit den senaste veckan. Kanske för att jag är mera ledig nu (fasar för nästa vecka när jag jobbar som vanligt igen).

Men det blir både hela natten + någon timme på dagen och slöa i soffan under kvällen.
 

Artiklar från Familjeliv