Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dåliga matvanor, usch!! :(

Skrivet av tjorven
Hej alla raringar!

Går in i v 9 imorgon, det är f.ö denna vecka som könet bestäms, spännande!! Hoppas på en flicka eftersom vi har en kille på 14 mån snart, men det blir ju bra vad än det blir förstås..

Men detta med mat, jag har så svårt för att äta uppvärmd mat, typ stekt eller kokt odyl. Mår illa av bara tanken och därför blir det mest att jag äter mackor, fil, risgrynsgröt och annan lätt mat. Men typ godis och morotskaka ( mummmms) är det inga problem att stoppa i sig, känner att det blir alldeles för mkt av den varan vilket ger mig dåligt samvete.. Stackars lilla bebis i magen, inte blir det mkt riktig mat men vad ska man göra när det tar emot så??! Och sen om man tänker tillbaka på julen så var det ju en massa slisk och sötsaker mest hela tiden också, kan det vara nån fara??

Mår inte illa rent allmänt men bata tanken på varm mat med mkt oslukt gör att det vänder sig i magen, hur har ni det??
Svar på tråden: Dåliga matvanor, usch!! :(

Samma här

Skrivet av  Embla med son 0312 och bf 30/8
varm mat är ingen hit, och fet mat som tex pizza gör att det vänder sig i magen. Äter mest smörgåsar, fil och musli just nu, minns att det var så det första tiden när jag väntade sonen också men har för mig att det blev lite bättre mot 3:e månaden eller om det var 4:e. Tror att det inte är någon fara för bebisen även om man bör vara aktsam så man inte stoppar i sig för mycket socker, annars är det nog lugnt :-)

Ps. Jag äter multivitamin för kvinnor i fertil ålder för att säkerställa att jag får i mig allt dylikt jag och bebisen behöver (tex folsyra). Ett tips kanske.
 

Här med!

Skrivet av  Mira med A,L & lilla trean bf19/8
Lagom kul när man jobbar som kock va *inte*. Får försöka smita iväg på jobbet med jämna mellanrum och kräkas utan att nån märker=(

Men jag vet ju genom jobbet att vid graviditet tar ju bebisen åt sig den näring som den behöver även om mamman nästan inte äter något alls så det blir ju mamman som blir lidande.

Bara du kan lyckas få i dig lite varje dag är det nog lugnt och som Embla sa, vitamintabletter är nog inte så dumt!

Kram
 

Lika här

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.10
jag vill inte heller äta så stekt eller kokt mat, gärna inte så fet mat. Det går dock bra att äta om det inte luktar så mycket och om min man lagar maten. Annars är det kört. Jag har sån tur som har en sådan förstående man. Annars hade det nog bara varit youghurt och liknande varje dag.

Kramar
 

Fel ang kön

Skrivet av  Sofie med 3+beben v9
könet är ebstämmt redan samma sekund en sperma tränger in i ägget
 

och...

Skrivet av  *Sara med Mika02&magen v11*
könsorganen är till en börjen lika utanpå (men inte inuti) men börjar n att utvecklas olika.... = )
 

Bry dig inte så mycket om vad du äter

Skrivet av  Christina
snart kommer matlusten tillbaka och du kommer troligtvis älska lagad mat igen.

Dessutom är ju kroppen skapad så att den tar till sig det som den vill ha av det den får, så den lill* får säkert vad den behöver.
 

Artiklar från Familjeliv