Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet någon?

Skrivet av Kajsabajsa bf 26/8
God morgon alla goa mammor!
Jag skriver inte här så ofta men ni ska veta att jag läser ALLT ni skriver. Har blivit helt beroende av er!
Nu till min fråga: På måndag ska jag med sonen till sjukhuset för att röntga lungorna (kontroll efter svår lunginflammation). Pappan kan inte följa med och nu undrar jag om jag som gravid får vara med i rummet när
bilderna tas? Jag vill ju att sonen ska känna sig så trygg som möjligt så får inte jag vara med måste vi ordna så att någon annan han känner väl kan vara med. Visst skyddar blyförklädet mot strålningen? Sist vi var där var jag inte gravid och jag minns inte om det fanns någon skylt eller annat som sa att det var farligt för gravida. Någon som vet?
Svar på tråden: Vet någon?

Jag fick vara med

Skrivet av  Mira med A,L & lilla trean bf19/8
Jag var med inne i rummet hos min dotter när hon bröt nyckelbenet och då var jag gravid i sjunde-åttonde månaden. Vet inte om de direkt rekommenderar att man är med men för barnets skull kan det ju faktiskt vara nödvändigt (hade jag inte varit med dottern så hade det minsann inte blivit några bilder eftersom hon vägrade).

Du bör väl iallafall nämna att du är gravid så de vet.
kram Mira
 

Ja det får du

Skrivet av  X-tjejen
Men naturligtvis tala om att du är gravid samt använda skyddsförklädet du får
 

Tack snälla ni!

Skrivet av  Kajsabajsa bf 26/8
Tack för snabba svar! Vad bra att jag kan vara med! Tänk vilken otrolig grej det här är. Man kan fråga om precis vad som helst och alltid finns det någon som vet eller så får man i alla fall lite sympati och förståelse och det är guld värt!
tack igen!
 

Artiklar från Familjeliv