Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Växer man mer?

Skrivet av Blyg
Jag undrar lite om brösten. Mina har bara växt lite (pyttelite), men blir de större på slutet av graviditeten eller törs jag köpa amningsbh nu? Jag har hittat två stycken på rea i var jag bor och de passar just nu. Men jag undrar är det för tidigt att slå till? Vet att det kan vara individuellt hur man utvecklas i graviditeten, men ni som har barn sen innan kanske vet lite mer än jag som är ny på barnfronten
Svar på tråden: Växer man mer?

Nog svårt...

Skrivet av  AnTiCe v10+0
..att köpa BH för tidigt. Jag kan tex snart inte ha någon av mina gamla BH:r som jag hade innan grav för att det börjar sträna.
Jag har ju ganska stor byst sen förra grav, men jag skulla aldrig köpa en BH som passar nu för att tro att jag kan ha den sen. Men som sagt det är mycket individuellt.
 

Tänk på att...

Skrivet av  Lotta m. Lucas -01 & bebben v.8
..du ska kunna få plats med en hand innanför bh:n. Då passar den. (Man ska ju ha plats för amningsinlägg, bröstvärmare tex.)
Jag skulle inte våga köpa nu, även om det är billigt. Mycket kan hinna hända med brösten än, och tänk på att brösten blir ENORMT känsliga när du ammar. Minsta lilla som den skaver, så får ju JÄTTEONT. Då kan det lika gärna vara kört med de som du köper nu.

Du gör naturligtvis som du vill, och det är ju inte alls säkert att dina bröst växer mer heller, men JAG skulle inte köpa förrän någon månad innan bf.
 

Tack till båda

Skrivet av  Fortfarande Blyg
Då tror jag att jag lugnar mig! Vill inte riskera att sitta med för små bh. Man blir lite frestad ibland. Allt är så spännande. Tack för era svar!
kram
 

Det gör man ju

Skrivet av  Katarina
Hej du
Ja, knepigt det där med BH. Du kommer säkert växa mer, ganska mycket mer. Om du känner att du inte får plats i din vanliga BH kan du ju köpa en amningsbh istället för en vanlig nu under graviditeten, då finns ju chansen att du kan ha den när du ammar men du får nog ta risken att det kanske inte går. Om det inte går har du ju å andra sidan har du ju inte förlorat så mycket eftersom du ändå behövde ha en nu. Bysten minskar igen när man ammat färdigt (alldeles för mycket tyvärr..:-) och då passar kanske inte de bh då haft under graviditet och amnings. Hängde du med?.. lite rörigt blev det ju.

PS
Tips: En riktigt bra amningsBH heter Anita, den finns bl.a hos babyproffsen och från 350 tror jag (inte gratis direkt..)
 

minikorrigering

Skrivet av  Katarina
Anita Bh;n kostade inte 350, 270 minns jag nu att jag gav.
 

Tack

Skrivet av  Fortfarande Blyg
då ska jag kika på Anita BH. Tack för tipset!
kram
 

Nej

Skrivet av  Erika m. Julius 0312+bf13/8
Jag rekomender inte att köpa i förväg... själv gick jag från B kupa innan graviditeten till D kupa efter förlossningen =)

På apoteket så finns det en top som heter carefix som min bm rekomenderade till de första dagarna när mjölken rinner till. Den kostar inte så mycket! Så kan man köpa amningsbh senare! =)
 

du växer

Skrivet av  mamma
även runt ryggen, flera cm. Vänta med att handla!
 

Räkna med minst en storlek större

Skrivet av  My
kanske mer. Framförallt så växer brsöten när mjölken rinner till, dvs efter förlossningen.
 

Artiklar från Familjeliv