Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Semestern är slut..

Skrivet av Mamma L
Har varit ledig i 2½ vecka nu och börjar jobba imorgon igen, urk! Känner ingen inspiration alls. Tänker mest på att jag snart (!) ska vara föräldraledig igen, fniss.. Funderar på hur jag ska dölja att jag är gravid, mår lite småilla på förmiddargarna, får jättesug på något rätt som det är, men det svåraste blir nog ändå kafferasterna.. Jag som varit en sådan kaffemoster. Nu står jag knappt ut med lukten. Jobbarkompisarna kommer ju fatta direkt. Får väl försöka att sitta med en kopp i handen i alla fall. Vill inte berätta förrän efter ul åtminstone.
Någon som känner igen problemet?
Svar på tråden: Semestern är slut..

Hallå!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Själv har jag aldrig lyckats dölja det på jobbet längre än v.6-7... Har ju blivit sjukskriven i början på varje graviditet, så nu vet alla på jobbet eftersom jag är sjukskriven längre än en vecka...
Om du inte klarar att hymla när du väl kommer till jobbet så är det väl inte så farligt om de anar?!

När jag fick missfall i somras så visste alla på jobbet och jag tyckte det var rätt skönt att slippa smyga med sorgen!

Du känner säkert vad som är lättast att göra när du kommer dit. Skriv och berätta hur det gick idag!

Kram
 

Första dagen avklarad

Skrivet av  Mamma L
Kändes helt ok att ta en halv kopp kaffe idag. För två veckor sedan hade det inte varit det. Känner mig i alla fall inte redo att berätta. Känns som att alla räknar bort en på nåt vis. Du kommer ju ändå inte vara här efter sommaren.. Ja, man måste utåg från sig själv. Hade jag mått pyton av kaffet hade jag inte tvingat i mig det..
Märker dock (eller inbillar mig) att många spanar in min mage då och då, och har gjort de senaste månderna. Jag är väl inte trådsmal men absolut inte tjock. Tror att de flesta väntar sig att det ska komma syskon när ens första barn fyllt 2. Som tur är så är det inte många som direkt frågar, utan de flesta är ganska finkänsliga som tur är.
 

Hej

Skrivet av  AnnaS med 96:a&97:a+bf 16/8
Håller med dig, inspiration för jobbet är helt borta, känner inte alls för det... längtar oxå efter föräldraledigheten.
Jag har oxå slutat tvärt med kaffe på jobbet, och jag har redan fått frågan en gång varför jag inte dricker kaffe längre. Då lyckades jag väl prata bort det, men jag har tänkt jag ska skylla på magkatarr eller nåt *hihi*
Ha en bra start på arbetsveckan!
 

Detta var ett inlägg

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.10
som jag skulle ha kunnat skriva. Exakt så känns det. Jag har också varit ledig i 2,5 veckor.

Har också problem med hur länge man ska kunna dölja det helt.

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv