Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så där då har jag börjat att jobba igen

Skrivet av Marie med Pontus 020917, v.10
efter den 2,5 veckor långa semestern. Jag är SÅ TRÖTT. Så skönt att slippa jobba nu de allra jobbigaste veckorna när illamåendet var hemskt. Idag har det bara varit en tung och trött känsla i kroppen.

Mysigt med så många som har varit på inskrivning. Jag är jätteavis. Längtar så. Ska ju gå om cirkus två veckor, 27 januari.

Idag berättade jag för min chef och mitt arbetslag. Det känns skönt. Tänker berätta för mina elever (och deras föräldrar) någongång i slutet på januari. Efter att jag har passerat 12+0. Efter det så tror jag att det blir svårt att dölja. DÅ måste jag nog börja med mammabyxor på allvar. Jobbigt idag att ha vanliga byxor på sig. (Syns så tydligt med mammabyxor, därav valet av vanliga).

Hoppas att ni andra har haft en bra måndag.
Kramar
Svar på tråden: Så där då har jag börjat att jobba igen

Jag med!

Skrivet av  Mamma L
Konstigt att vara tillbaka på jobbet. Hade dock en lugn dag, satt vid datorn, pratade med kollegor, tvingade i mig lite kaffe... Till skillnad från dig ska jag inte berätta förrän efter ul. Hoppas att det inte kommer synas för mycket. Sist berättade jag nog inte förrän vecka 18 på jobbet, men ett par hade då varit misstänksamma fick jag höra.

Jag ska på inskrivning den 28/1, dagen efter dig! Tid för ul 4/2. Såg att du också har en son född -02. Min son är född oktober 2002. Har ni medvetet velat ha tre år mellan barnen eller har det bara blivit så? Vi har hela tiden varit inställda på 3 år, så det är nästan ofattbart att det klaffat om man säger så, hittills i alla fall. Är allt lite nervös för missfall. Har hört att det är vanligare efter första barnet, vet inte om det ligger något i det.
 

Hej Mamma L!

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.10
Det är nog bra att vänta till efter UL om du kan det. På mig kommer det nog synas nu snart - är jag rädd för. Vi får väl se när de börjar fråga (barnen eller föräldrar - jobbar som lärare). Jag har berättat för mitt arbetslag och chefen plus några till. Men jag har varit på VUL och vet att allt ser bra ut. Annars hade jag nog väntat med det med. Mina elever kommer tidigast att få veta efter v.13.

Visst ska det bli roligt med inskrivning. Vad tidigt du ska på ul. Mysigt!!!

Vad bra planerat det blev för er. Vårt val att ha 3 år är inte medvetet. Vi var kanske inne på 4 år ett tag. Men i somras blev bebislängtan stor och vi började med bebisverkstan i mitten på augusti.

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv