Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Illamåendet kommer nu!

Skrivet av Lilja med sötnosen och livet v. 9
Hej tjejer!

Jag har inte varit här så mycket den sista veckan för jag vill inte fästa mig för mycket vid er. Jag har ju mina tvivel på att där är ett litet liv i min mage. Jag måste få tacka er igen som stöttar och peppar. Ni är jätte-härliga!

Men nu har jag börjat må lite illa igen, på morgonen och förmiddagen. Men det hjälper ganska ok med sea-banden och att jag äter en tomat i sängen innan jag stiger upp. Och småäter sen hela tiden. Kanske finns där ett liv ändå?

Jag ska på inskrivning den 4 februari - det är en hel evighet tills då. Tror ni man får ta med sig sin 2-åring dit, eller jag bör hitta barnvakt? Får man lämna på dagis lite tidigare för att gå till läkaren?

Ta hand om er, tjejer!
Svar på tråden: Illamåendet kommer nu!

Men gumman!

Skrivet av  AnTiCe v10
Varför tvivlar du, när du har en massa symtom??
Tror säkert det är ett litet liv där inne.

Tror säkert att du får ta med ditt barn , men jag skulle nog lämna tidigare på dagis. Det kan vara skönt att få komma dit i lugn och ro. Speciellt när du har så mycket funderingar.

Håller tummarna för dej!

Kram
 

Jag förstår dig...

Skrivet av  Tezz74 m. Basse03 och ärtan
Har samma känslor som dig ibland och det hade jag även förra gången.Nu oroar jag mig för att jag nte mår så illa somm förra gången Men jag försöker tänka att det bara är positivt. Om du kan tycker jag nog att du skall gå själv som förra inlägget skrev. Du kan då i lugn och ro fråga om allt du tänker och oroar dig för. Jag fattade aldrig att jag var gravid förra gången, jag visste att jag var det, men insåg aldrig... låter knäppt men jag är nog lite knäpp...
 

En evighet till 4/2

Skrivet av  Katarina
Tråkigt att du mår illa men enligt min barnmorska är alla tecken på att man är gravid av godo om man är orolig alltså. Jag tror och hoppas att det allt finns ett litet liv i din mage!!! Jag mår själv lite konstant illa fram till ungefär sex-sju om kvällarna. Gäller att äta ofta.

Klart du kan ta med 2-åringen men jag tror nog som Tezz att det är lugnare för dig att åka ensam och du kan säkert lämna tidigare på dagis.

Sist vi hördes skulle jag prata med bm. Jag fick tag på henne och hon hjälpte mig att boka in ett vul som jag ska till på torsdag. Det är nedräkning tills dess för oron kvarstår här också. Jag ska sedan på inskrivning 7/2 och förstår att du tycker 4/2 är en evighet bort. Kan du inte prata med bm om oron och kanske få komma på vul du också?

Ta hand om dig!
 

Artiklar från Familjeliv