Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tvillingar?

Skrivet av Kajsabajsa bf 26/8
Hej alla goa mammor!
Var på VUL idag och under över alla under så såg vi ett litet pickande hjärta. UL apparaten var inte så bra men min gynekolog sa att allt såg jättebra ut. Jättelättnad! Sen pekar han på en till svart skugga och säger att det där vet jag inte vad det är. Kan vara en blivande tvilling dvs en där hjärtat ännu inte börjat slå (är i v 7+3) men det kan också ha VARIT en tvilling Han säger vidare att jag måste vänta två veckor och beställa tid på kvinnokliniken där de har bättre utrustning för att ta reda på vad den andra skuggan är för något.

Jag och maken går chockade därifrån. Herregud tvillingar! Orkar vi det? Klart vi gör men ändå... Efter ca en halvtimme ringer gynekologen och säger att han funderat och att skuggan kan vara blod, vilket är helt ofarligt. Nu är vi ännu mer förvirrade. Visst var det någon här som var med om något liknande? Hur gick det sedan för dig? Blev det tvillingar? Tusen tankar virvlar runt just nu. Är jätteglad för att allt såg bra ut men orolig för skuggan. Hur ska jag kunna vänta två veckor?

Bara en liten rapport från mig
Svar på tråden: Tvillingar?

åh

Skrivet av  AnnaS med 96:a&97:a+bf 16/8
spännande! Förstår att du har svårt att vänta 2 hela veckor innan du får veta! Glad för din skull att allt såg bra ut,
kram
 

Artiklar från Familjeliv