Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag testat

Skrivet av anonym
och jag vet inte om jag är gravid eller inte. Jag testade med CB och strecket att den fungerade var starkt bått. Sen var där ett stående streck som var starkt blått och ett liggande streck som var mycket svagt blått. Jag vet inte hur jag ska tolka det.
Jag känner mig väldigt rädd för det var inte direkt planerat, fick barn i början av förra året så det blir i så fall ganska tätt emellan barnen. För vi ska i vilket fall som helst behålla det. Ringde barnmorskan för att se om jag kunde ta ett test där men de hade stängt nu fram till måndag. Typiskt!
Svar på tråden: Nu har jag testat

Jag tror

Skrivet av  Lina m Filip01, David04 & bebben (v5+4)
att du är gravid för är man inte gravid enligt testet så skulle du inte ha det mörka stående strecket.
Jag kommer ha ganska tätt mellan min andra och tredje. David föddes Jan 04.
Jag testade igår och mitt ser nog ut som ditt resultat
 

Okej......

Skrivet av  anonym
min dotter är också född jan 04 så det blir 20 månader emellan. Jag tycker inte heller att det stående strecket skulle vara där om jag nu inte skulle vara gravid.
 

Du är troligen gravid

Skrivet av  Embla med son-03 och bf 30/8
oavsett hur svagt strecket är så är det ett streck. Jag väntar själv barn i v 7 och har en son född i slutet av -03 så även här blir det tätt (ca 20 månader) men hoppas det ska gå bra ändå. Våran var inte heller planerad.
 

Du är gravid!!! Grattis!!!

Skrivet av  Ewitha
Det stående strecket betyder positivt. Tanken är att strecken i fönstret ska blida ett +, men när det vågräta är så svagt så ser det ju inte ut som ett +...
Är du inte gravid så är det bara det vågräta i det vänstra fönstret och det lodräta i kontrollfönstret som syns.

Åter igen Grattis! :)
 

Gratulerar!!! *imt*

Skrivet av  Joa
d
 

Tack alla!

Skrivet av  anonym
Det är mycket som maler i huvudet nu. Har bokat utlandssemester i juni, vilket antagligen inte blir av nu. Tråkigt, men vad är en semesterresa mot en helt underbar lite bebis? =) Bf är 9 september än så länge.
 

Artiklar från Familjeliv