Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nojja?!?! REDAN?!?!

Skrivet av Michaela m son-03 och Bf 13/9
hej på er alla goa tjejer!

Hoppas att ni mår som ni ska (som gravid ska man inte alltid må bra, men vi vet ju varför vi mår som vi mår oxå, inte sant *blink*)

Det är helt sjukt, men jag är så himla saltsugen!!!! Det har jag varit i snart en vecka.
Härom kvällen skalade jag två potatisar som jag åt med salt på. Min sambo tittade lite förundrat på mig och frågade om det där har med graviditeten att göra?!?!*fniss* Det KAN det ju ha, men jag undrar varför jag skulle bli så sugen på just salt?!?! ÄR det nåt som kroppen saknar då tro?

Sen har illamåendet smygit sig på mig lite sakta. Är ju i v. 5 så lite tidigt är det. Men när jag inte ätit på ett tag eller när jag precis har ätit mat så mår jag lite illa. INte alls mycket så jag ska inte klaga, men jag tycker att det är mysigt att veta att det är pga bebisen som jag mår så...

Någon annan med någon rolig noja eller nåt annat kul att berätta om graviditeten?!?! (Jag vet att det är tidigt, men nån kanske har nåt att dela med sig av...)

Ta hand om er!
Kram
Svar på tråden: Nojja?!?! REDAN?!?!

Mår bra & färdigt namn

Skrivet av  Ella
Här mår man som en prinsessa och hoppas att jag får en upprepning av min förra graviditet som var fantastisk.
Jag har lite svårt att förstå att man ska vara med om den här resan igen, men det ska bli så kul att göra vår snart 2,5-åriga dotter till storasyster.
Vi har dock varit lite försiktiga att försäga oss till henne eftersom hon annars kanske offentliggör oss tidigare än vi önskar. Men igår när jag sövde henne så sa hon till mig; Mamma, min lillebror ska heta Åke......=)
Ja, vi får väl se vad den lilla bönan behagar heta......
 

när börjar illamåendet

Skrivet av  lulan m dotter -02 och bf 10/9
förra graviditeten mådde jag inte illa en enda gång och hoppas att det blir lika skonsamt även denna gång, men vet du när det normalt börjar? Trodde det började direkt typ, så jag trodde det var grönt nu för min del.
 

Runt v.6 brukar det vara

Skrivet av  Mamma till Isaac *på besök*
men det kan ju även dyka upp senare.
 

jag med!

Skrivet av  Sussi
Har mått illa sen en vecka tillbaka från ca kl 14 på dagarna tills jag går och lägger mig. Sitter och småäter skorpor och knapriga kex hela kvällen för att lindra det en smula. Jordnötter (salt) fungerade jättebra, men hur ser man ut om man äter jordnötter varenda dag i nio månader?

Jag mådde inte illa alls med mina första två. Tredje mådde jag illa ca v.11-15. Och nu: redan i vecka 7!
 

Salt ja..

Skrivet av  Embla med son -03 och bf 30/8
det är jag också sugen på! Äter tomater med salt på i mängder. Sedan är jag sugen på syrligheter också. Idag köpte jag grapefrukt för första gången på flera år. Mmmm vad gott det var! :-)

Inte för tidigt för nojor alltså!
 

Grapefrukt

Skrivet av  Sussi
åt jag oxo en idag. Eller glufsade i mig rätare sagt. Hoppas ingen ser mej handla dem, då förstår de att jag är gravid. Åt mängder av dem under de förra graviditeterna oxo.

Usch, nu blev jag sugen, bara för att jag skrev om det. Och ingen fler hemma... Ska köpa en bunt imorgon.
 

Artiklar från Familjeliv