Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det fler "vill inte sitta still" bebisar här

Skrivet av Solsken m 2 + Daniel 2/12
?

Daniel är verkligen krävande, han kräver bestämt att få bäras runt och roas klockan runt förutom när han sover och nu har jag bestämt mig för att han är stor nog att roa sig själv mer än tre minunter åt gången.


Nappen fungerar hyfsat, men det skulle krävas ett gummiband runt huvudet eftersom han raskt tar händerna och svipsar bort den och wawwar igen.

Någon som har tips och råd på hur man kan bära sig åt? Han är inte hungrig, han har inte ont i magen, inte något i blöjan, ingen röd stjärt, utan bara allmänt vill roas - hela tiden.



Svar på tråden: Finns det fler "vill inte sitta still" bebisar här

Hej!

Skrivet av  misen
Min Isac vill också roas hela tiden och bli omkring buren.Vilket resulterade i att jag inte fick ngt uträttat, fick inte ens äta på dagarna. Så jag införskaffade ett bärsele.Ioch försig tjöt han som en stucken gris när jag försökte sätta honom i den men nu har han vant sig o sover på min mage medans jag kan göra lite saker. Så det är ett tips. Kram
 

Ja bärsjal har jag

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
men sover han mer än ett par timmar på dagen, sover han inte på natten. Och han somnar bums i sjalen..

Sover Isac på nätterna då?
 

njae

Skrivet av  misen med Isac 041207
inte mer än två timmar i sträck om jag har tur.Men lägger jag honom på magen så brukar jag få honom att somna om
 

När robin var liten

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
satt han i sin babysitter, så satte jag en stol bredvid med hans musikmobil och då var han nöjd :D han var väl runt 2-3 månader när vi kom på den ideen. Men var iof inte så bärig,,
 

Det hjälper inte

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Vare sig man pratar, kelar, gosar eller sjunger med honom så tröttnar han på tre minuter.

Han tröttnar att ligga i famnen mer än tre minuter också, förutom när han äter. Han tröttnar på babysitter, babygym (två stycken), lekmattor (två stycken), mobilerna (två stycken) på tre minuter.

Dvs om jag varierar mycket så har jag en glad kille i ca 15-20 minuter, och sedan är det kört.
 

Min Anna och din Daniel...

Skrivet av  Suz m Anna 03 + bf 8/2
...verkar vara av samma skrot och korn. Hon är i och för sig två år nu, men ack vad jag känner igen mig i det du skriver.

Någon vidare tröst har jag inte att ge. Vissa barn är och förblir sådana. Jag tror att de är väldigt begåvade, och blir frustrerade när deras förmåga inte räcker till. Men det blir bättre. Steg för steg blir de gladare och nöjdare när de kan mer och mer.
 

Artiklar från Familjeliv