Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur kunde mamman bli friad?

Skrivet av Kajan *upprörd*
Dottern vägde bara 17,5 kg trots att hon var 15 år och hade bara gått upp 1,5 kg på tio år. Hon berättade själv att hon blivit slagen och förbjuden att äta.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,573669,00.html

Och så friar tingsrätten mamman! Även om mamman inte gjort detta utan dottern hittat på alltihop, så visar det ju på grav vanvård. Om inte dottern går upp och väger så lite, så söker man ju hjälp på sjukhuset!

Har för mig att jag läst att mamman också och fortfarande har flera fosterbarn. Tydligen anses hon lämplig.
Svar på tråden: Hur kunde mamman bli friad?

Ja exakt

Skrivet av  Jo73hanna
om det nu vore att dottern vägrade äta då går man till en läkare & kollar, får henne tvångsinlagd som anoretiker( rätt stavat???) om det är så att hon matvägarar. Iallafall så att hon kan få näring...Nått ligger bakom om man inte äter så hjälp måste man ha
 

Exakt

Skrivet av  Christopher
Det står i artikeln att åtalet bygger helt på flickans berättelse. Men om nu allt skulle vara påhitt visar ju ändå underlåtenheten att söka hjälp att mamman inte har tagit sitt föräldraansvar (var finns pappan?).

Min kille väger alldeles för litet och vi får inte i honom tillräckligt med mat. Då väger han ändå ca 23-24 som tioåring, att jämföra med 15-åringens 17,5, och vi har skrikit på habiliteringen efter hjälp under ett års tid nu.
 

Vad tråkigt

Skrivet av  Jo73hanna
att ni inte får någon hjälp!!!
 

Nja, inte riktigt sant

Skrivet av  Christopher
Vi har haft en massa möten med dem och dessa personers arbetstid kostar säkert en hel del pengar men ingen kan säga eller göra något som hjälper oss att få killen att äta, det var så jag menade.
 

ok

Skrivet av  Jo73hanna
tåkigt iallafall. Hoppas han börjar äta snart
 

ok

Skrivet av  Jo73hanna
tåkigt iallafall. Hoppas han börjar äta snart
 

Tidningar

Skrivet av  maria65a
Nackdelen med tidningar är ju att dom aldrig skriver hela historien man får anta att det inte kan bevisas att mamma med flit svultit dottern och därför frias hon. Läste att dottern när hon kom till Sverige led av olika sjukdommar som gjorde att hon var smal redan då.

Detta betyder inte att jag på något sätt stöder mamman men däremot så ställer jag mig mycket ifrågasättande till vad tidningarna skiver.