Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tycker i alla fall Sverige borde reagerat tidigare

Skrivet av Ninja
Tycker inte man kan säga att man inte förstod hur svårt det var förrän efter tre dygn. Det var ju tiotusentals anhöriga som redan under första dygnet förstod att det här var en fruktansvärd katastrof.
Fattar inte att man inte genast skickade ner flyg med sjukhuspersonal, räddningsgrupper, kristeam mm. Först NU är de på väg, när tusentals fler har hunnit dö på sjukhus, döda har föruttnat eller bränts, anhöriga på plats har skadats mentalt för livet.

Och att Khao Lak var helt avskuret från omvärlden i över ett dygn är ren lögn, min syster tog sig därifrån till Phuket på två timmar, hon sa att det var inget fel på vägarna.

Fattar inte heller att det inte fanns någon reporter på plats, när det är krig, terrorattacker eller andra katastrofer någonstans så har alla kanaler ett nyhetsteam på plats inom några timmar, och då kan de minsann stå mitt i förödelsen och rapportera.
Svar på tråden: Tycker i alla fall Sverige borde reagerat tidigare

krig kommer inte fullt så plötsligt

Skrivet av  Anna med Liv och Unn
dessutom är det mitt i helgerna, vidden av katastrofen stog inte klar för någon. I Irak fanns "endast" Åsne Seijerstad som frilansade för "halva" Europa och slet som ett djur. Men jag förstår att man är upprörd, särskilt som man inte har så mycket att focusera på då man är ledig.
Ser själv på alla nyhetsändningar, och kollar mailen regelbundet då våra vänner är på långresa i Indien och sannorlikt är på Sri Lanka. Där ifrån hörs inte mycket kan jag säga. Men där fanns bara runt 1500 svenskar mot 20-30 000 i Thailand.
 

Artiklar från Familjeliv