Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hörde just på SVT: 54 döda svenskar enligt reuters

Skrivet av Anna med Liv och Unn
baserat på thailändska uppgifter. UD håller fast vid 6 bekräftade.
Svar på tråden: Hörde just på SVT: 54 döda svenskar enligt reuters

det gör UD rätt i

Skrivet av  dot
De kan inte bekräfta något alls förrän anhöriga är underrättade och uppgifter är dubbelkollade. Tänk om de skulle gå ut med felaktiga uppgifter om omkomna...

Det skulle smaka det i belackarnas munnar...
 

Dom kan bekräfta dödsfall....

Skrivet av  KL
.. utan att lämna ut identiteter. Det finns ingen anedning för UD att agera som dom gör nu.
 

Men tom jag..

Skrivet av  snigelina
..har hittat listan med de påstådda 54 döda, så om UD säger att det stämmer är det lätt att hitta namnen och om nu inte detta stämmer kan det vara väldigt olyckligt..
 

Var

Skrivet av  Hanna
har du hittat den listan?
Länk tack!
 

Förmodligen någon av...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
... länkarna nedan. Finns massor under inläggsrubriken Listor.
 

75 namn..

Skrivet av  snigelina
..var det visst tom.. :-(

Listan finns på en av länkarna nedan..
 

Snigeltina

Skrivet av  Linda
Kan du inte bara lägga ut länken här istället för att svara "listan finns på en av länkarna nedan".
Kolla så många länkar där är, ska vi behöva leta igenom alla dem när det borde vara enklare för dig att bara skriva ut adressen i ett svarsinlägg?
 

Varför vara så otrevlig i tonen?

Skrivet av  snigelina
Listan finns på ann\'s länk nedan.. Det känns faktiskt inte så himla roligt att lämna ut en länk med namn på människor som _förmodas_ vara döda..
 

Snigeltina igen

Skrivet av  Linda
Min ton är inte mer otrevlig än din, du kunde ju bara ha skrivit precis som du nyss skrev; "anns länk nedan".
Jag sitter och letar efter 4 personer, och har varken tid eller lust att söak igenom alla länkar som finns. Om någon vet en specifik lista, så blir man givetvis tacksma för länk. Men om någon vet om adressen, men ändå väljer att tala i gåtor, det gör mig lite irriterad.
 

Det är INTE jag som är denna Linda

Skrivet av  ~Linda~
ifall någon tror nåt sånt...jag kryssar i mitt info alltid.
 

UD är ju .....

Skrivet av  KL
... inte riktigt att lita på, mtp att dom i Söndag på förmiddagen hävdade att "att alla svenskar som befinner sig i området är utom all fara"
 

Ingen värdering var bara tvungen att skriva av mig

Skrivet av  Anna med Liv och Unn
anser att UD gör helt rätt. Dessutom lär det vara dementerat att UD stått bakom den felaktiga informationen som TT spridit. Tycker att vi har professionella myndigheter även om jag förstår att man önskar och kräver underverk när en hel nation befinner sig i kris.
 

Artiklar från Familjeliv