Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp!

Skrivet av Madde
Kedjebrev om vatten

Jag läste här nedan och kände att jag vill göra ett försök. Så jag plitade ihop ett kedjebrev. Jag tänkte såhär: Jag lägger ut det här. Om någon av er vill undeteckna så maila förnamn efternamn och ort till mig på omala(at)hotmail(punkt)com ersätt med snabela och . såklart. Det sparar tid och jag kan då skicka det direkt liksom. Jag har fått ihop en hel del namn redan!

Här är brevet:

Hej!
Jag skriver till er med anledning av katastrofen i sydostasien. Jag har fått reda på att rent dricksvatten på flaska är en bristvara i de drabbade områdena (källa: Sri Lankas ambassad). Därför uppmanar vi Er, stora företag, att bistå med detta. Det känns otroligt viktigt för oss som inte _direkt_ har drabbats av katastrofen att kunna göra något, och just nu behövs inte kläder utan just vatten.
Alltså: En vädjan till er att skänka vatten - så snart som möjligt. Vi som undertecknar är mammor, pappor och barn - medmänniskor med och utan nära som direkt drabbats av katastrofen.

Detta brev sänder jag till Carlsberg, Coca Cola, Spendrups och Åbro

MVH

Svar på tråden: Hjälp!

Det finns en pärla som har hittat mejladresserna

Skrivet av  Lena_O
till bryggerierna på snacket "Asienkatastrofen".

Problemet är till Spendrups, för denne som tar emot mejlen är på semester en månad till.

Så om någon kan fixa fram en mejladress så vore det tacksamt!
 

Ska försöka fixa lite....

Skrivet av  Madde
e-mailadresser.
 

Visst vill jag också hjälpa

Skrivet av  Illan
men nog verkar det helt korkat att flyga vatten i flaskor runt halva jordklotet? Finns det inte på närmare håll att hämta? Vi borde förse dem med mediciner och tak över huvudet istället.
 

Men

Skrivet av  lutten
har de inte rent vatten att dricka så behöver de snart inga mediciner heller...
 

Underbar insats!

Skrivet av  Mollan
Jag har uppmanat alla mina vänner att maila dig!