Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Laila F - teater ???? ARG!!!

Skrivet av Filia
Hur kan en minister springa på teater (!!!) bara för att hon bokat sedan länge när detta hände.

Borde inte regeringen gjort allt i sin makt för att få reda på vad som pågick - och dom borde ju kunna få info snabbare än vi i tv-sofforna.

Tar man sig inte som minister snabbt till sitt jobb och hjälper till????!!!!

Näe, då sätter man sig med en mobiltelefon i handen i en teatersalong (hur respektlöst är inte det!!!! - det får man ju inte på bio eller teater)
och sitter där o har "telefonkontakt" medan 50 000 människor kämpar för sina liv.
Sen - går ministern hem o sover (eller nåt) för att sedan dyka upp sent på måndag dyka upp personligen på jobbet.

Fy, o skam Laila F. Har ingen ord för den ilska jag känner när vårt lands ministrar beter sig så respektlös. Sen åker de ner o gråter en skvätt...

Sverige beskylls för att vi har sån jobbig byråkrati som hindrar oss från att kunna HJÄLPA SNABBT - men vete 17 om det hjälpt utan byråkratiska omvägar när politikerna ändå väljer långt förbokade nöjesbesök före hjälp.

GRRR...är så förbannad!!!
Svar på tråden: Laila F - teater ???? ARG!!!

Länk till artikeln

Skrivet av  Filia
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,582046,00.html
 

Såna här artiklar

Skrivet av  Granska pressen istället
gör mig bara arg. Freivalds var anträffbar hela tiden och vad är meningen med att hålla på så här från journalisternas sida. Försöker få henne att framstå som känslokall och cyniskt ointresserad. Usch.
 

Lugna sig lite nu..

Skrivet av  Karåla
Hon gick väl på teater första kvällen?? Då visste nog ingen hemma i Sverige hur omfattande den här katastrofen var/är. Allt journalisterna vill åstadkomma med såna här artiklar är att hitta en syndabock!
 

Hmmm....redan på söndags...

Skrivet av  Neela med 2
kvällen så spådde jag att det skulle bli över 100 000 döda.....hur kunde jag se det som inte regeringen och UD såg ???
 

Suck

Skrivet av  Isch
vilken skitartikel. Någonannanismen breder som vanligt ut sig. Peka finger åt andra istället för att göra nåt vettigt själv...
 

Ingen, utrikesminister

Skrivet av  anna-frida
eller nån kan då ha förstått vad som hände runt Indiska occeanen. Hur många av våra krishanterare var på semester? Hemma hos oss förstod vi ingenting då den första extra nyhetssändningen gick ut. Min pappa, som ändå varit med om en hel del ute på haven, borde ha förstått men inte han heller....
Det finns naturligtvis alltid något och någon! att kritisera i kaos-situationer men allt tar tid att fatta, bearbeta, planera och få igång. Jag tycker många här inne har skrivt bra och sansade inlägg i ämnet.
Nu är allt igång och vi alla hoppas att ... ja, vad kan man hoppas på? att många saknade hittas, att barnen får all hjälp de behöver, att de svenska, skadade får vård och får vila ut på svenska, trygga sjukhus och att lokalbefokningen som inte kan lämna platsen kan bygga upp sina liv igen.
Sen måste vi utvärdera vår katastrofberedskap.
 

kvällstidningar

Skrivet av  zeta
skriver för att öka sina upplagor - skapa skandal funkar alltid. Jag är inte ett dugg upprörd, jag tror hon tog sina beslut utgaende fran den information man hade just da.
Jag undrar mera över hur det kommer, att folk har sadan övertro pa den svenska statsmakten. Att man tror att det möjligt att hamna mitt i en katastrof pa andra sidan av jordkloten och vips ska man ha den svenska räddningstjänsten och sjukvarden pa plats.
 

skärpning.

Skrivet av  Linda
det var _INTE_ Leila Freivalds personligen som orsakade jordbävningen. Hon var anträffbar och hon hade helt säkert styrt upp det första arbetet innan hon gick iväg. Vad tror du egentligen, att hon ville ha ihjäl folk..??