Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Insamling av kläder o dyl...

Skrivet av Fejjan
Kommer tydligen att arrangeras stort vid Storängsbotten i Stockholm på söndag.
Någon som vet mer information om detta samt VAD är bäst att ge?
Kläder, skor, filtar, leksaker, ????
Svar på tråden: Insamling av kläder o dyl...

Jag har

Skrivet av  Tigermamman
massor av bebi/småbarnskläder och mjukisdjur, kan det vara något tro?
 

jag har också

Skrivet av  Fejjan
barnkläder, vuxenkläder, filltar, handdukar samt en uppsjö med nallar och gosedjur som jag tänkte skänka.
Hörde att läkemedelsföretaget Pfifer hade skänkt 200 miljoner kr samt en halv miljard i läkemedel.
Röda Korset har redan fått in snart över 50 miljoner kr.Och det fortsätter att strömma in pengar.
Jag tror att alla människor verkligen känner att de vill hjälpa och kunna bidra på något sätt.
Själv har jag satt in pengar på röda korset samt lagt pengar i bössa nere på torget, och skänkt 100 kr via sms, det känns bra men nu skall jag samla ihop mer saker här hemma som kan komma dessa mäniskor till hjälp.
 

Vad jag förstått kommer många hem barfota!

Skrivet av  Miko
Sandaler och gympaskor, i alla storlekar, är säkert välbehövligt!!!

Kanske även lite varmare kläder, eller det kanske de får på flygplatsen när de kommer hem?!

Jag vet att det första min treåring skulle efterfråga är napp! Särskilt om han är ledsen eller orolig förstås.
 

??

Skrivet av  Anna
men de har kanske skor hemma? Bara en tanke.Tror att insamlingen ska gå till de som är kvar i de drabbade områdena.Lokalbefolkningen tex. Eller har jag fel?
 

Men det

Skrivet av  Anne_44
finns ju ett många hem kvar :(
 

Lite för snabb

Skrivet av  Anne_44
jag fattde det som att det var lokalbefolkningen som skulle ha skor....
 

I vilket skick

Skrivet av  Anna
tror ni sakerna ska vara? Har ju mängder med skor både vuxen och barn i olika storlekar.NÅgra är lite slitan andra inte.Vad tror ni?
 

Tror inte

Skrivet av  Anne_44
det spelar så stor roll i vilket skick det är. Men viktigt kan ju vara att dom är fotriktiga och lätta att gå i. Alltså inga pumps eller stor vinterkängor ;)
inte för att jag tror att du tänkte skicka med sånt...
 

Både

Skrivet av  Anna
vintekängorna och stilettklackarna får stanna hemma. :)
Tack för ditt svar.
 

Ja, de som har ett hem.

Skrivet av  Miko
Jag menade till både de som bor där och de som inte åkt hem ännu.

Jag trodde insamlingen gällde alla på plats?! Har bara läst om den på aff så jag vet inte mkt om den.
 

Förlåt

Skrivet av  Anna
det var jag som missuppfattade ditt inlägg *skäms*
Du har helt rätt.
 

Äsch, inte behöver du be om förlåtelse heller!!!

Skrivet av  Miko
Jag svammlar rätt bra så det är inte konstigt att du missförstod mig!

Skor och nappar känns viktiga tycker jag, bråte/glas är svårt att gå på. Nappar till alla ledsna barn om de brukar använda det, som en liten tröst iaf.
Nu kanske alla svenska barn är hemma redan och jag vet inte om asiater brukar köpa nappar, det vet nog andra bättre!