Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag kan inte förstå

Skrivet av Sassa med Nils-03 + Semlan v.28
att det verkar finnas så många svenskar som inte hör av sig till UD? Som idag står det om en man som stått som saknad på UD:s listor, hans familj är välbehållen, alla anhöriga vet också detta. Varför har ingen ringt till UD och talat om det i så fall? Jag menar, hör ingen av sig är det väl inte så konstigt att man står på en saknad-lista? Jag förstår inte...
Svar på tråden: Jag kan inte förstå

De kanske har hört av sig till UD...

Skrivet av  MN
Men med den organisation UD verkar ha så har de säkert inte tagit notis om det, eller så har post-it lappen de skrev upp det på kommit bort. Hörde på nyheterna i morse att polisen var rent ut sagt förbannade på UD och den oreda de hade på saknadelistorna som polisen fick ta över.
 

En del hör visst av sig.

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
Vi hörde av oss till dem så fort vi visste vilka som var i livet, döda m.m. av våra.... dagen efter visste de i alla fall inte det när min pappas bror ringde dem. UD har nog inte haft så stor koll på vad de sysslat med tyvärr...
 

Är du säker på att de struntar i att ringa?

Skrivet av  L
eller kan det rent av vara så att listorna på UD inte samordnas med någon vidare samarbete att det kommer in samtal om personer men de har inte samarbetat dem på en och samma huvudlista?
jag vet inte exakt hur det ligger till men jag vet att någon person fått ringa flera gånger men ändå inte kommit med på lista över hittade. kankse är det så i detta fallet oxå?
Kankse är det slarv från UD kanske från personerna som inte bryr sig ringa.
Vad jag har hört ifrån nyheter och samhället i övrigt är det många som ringt men att det uppdaterats dåligt Men jag har ju bara hört inte behövt ringa själv som tur är
 

Nej, klart jag itne är säkert

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v.28
det kan ju vara en vinklad artikel också som jag läste. Bara tyckte det lät konstigt då det inte nämndes någongång att man hört av sig till UD.
 

Fick höra om några

Skrivet av  Susanne med Viggo 030721
som själva ringt UD efter att de kom hem och fick höra att de tyvärr var döda. Så kan det gå. UD verkar inte ha full koll precis.

mvh,
Susanne
 

Artiklar från Familjeliv