Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fadderbarn...?

Skrivet av Ell
jag ska ta mig an ett nu. Via barnfonden. Man får välja mellan Asien, Afrika, Latinamerika. Eller att dom väljer. Vad har ni valt om ni valt?
Svar på tråden: fadderbarn...?

tillägg...

Skrivet av  Ell
eller vad skulle ni välja?
 

har

Skrivet av  Katarina mamma till Anna, Saga och ängel
alltid valt det barn som behöver det bäst. Och det har blivit i Rwanda eller Togo, både pojkar och flickor i olika åldrar. Har fungerat jätte bra alla gångerna. (har haft 6 fader barn via Barnfonden)
 

Jag lät

Skrivet av  L.i.s.a
dom välja åt mig, det spelar ju ingen roll varifrån barnet kommer, huvudsaken är ju att man kan hjälpa till!
 

Vi har

Skrivet av  anna-frida
haft en kille i Colombia, den familjen klarar sig själv nu men kontakten hade vi kunnat behålla om vi ville. Vårt nya barn är en flicka i Vietnam. Vi sa att om vi fick välja så vore Vietnam lämpligt eftersom vi gärna skulle vilja resa dit. Vi bistår genom PLAN och det har fungerat jättebra.
 

Har du..

Skrivet av  Cia
inga egna önskemål så låt dom välja...

Själv ville vi ha ett fadderbarn som var flicka och lika gammal som vår dotter för att de på så sätt ska kunna skriva till varandra i framtiden. Att det blev Honduras var för att de behövde speciellt många faddrar där just då.

Nästa fadderbarn vill vi gärna är pojke och lika gammal som vår son. Där vill vi också gärna ha ett fadderbarn från Sri Lanka, dels för att landet är särskilt drabbat just nu och dels för att vi vill åka dit i framtiden.

Skulle våra önskemål inte ha gått/gå att uppfylla hade det naturligtvis inte spelat någon roll!
 

Artiklar från Familjeliv