Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

mer om Pigge

Skrivet av nicklös
Jag tänker också på Pigge och hans öde. Jag undrar hur mycket en människa orkar. Det är ju en sak att vara där nere och leta, då har han ett mål och något som tar upp hans tankar. Det värsta måste vara att komma hem sedan och inse att det verkligen har hänt. Tänk att komma hem till ett tomt hus, barnens rum och kläder och tomma sängar. Har man inte brutit ihop förr så gör man det nog då. Hoppas han får mycket stöd.
Svar på tråden: mer om Pigge

Ja fy fan

Skrivet av  mie m Valter03 och Hoppsan bf 24/4
För hans del börjar nästa del av helvetet när han kommer hem. Den första delen är genomlevd men undrar om det inte blir än värre nu :-(

Däemot har jag hört av folk som känner honom att han har gott om _riktiga_ vänner och en otroligt fin och stöttande familj så det är ju alltid något.

Tänk om man bara kunde göra _någonting_ konkret för att hjälpa honom och de andra drabbade.

/mie

 

Jag tänker på hans barns tomma rum..

Skrivet av  medmänniska
och sängar,på alla foton som förmodligen finns på barnen..Kanske dagis-foton som väl de flesta ramar in o sätter upp..
Detta att komma hem till ett helt TYST o dött hem,utan barnen-tanken gör mig nästan deprimerad!!!

Undrar om barnen gick på dagis,det måste vara fasansfullt för förskollärarna och dagis-kompisarna också!
 

Bröderna Max och Charlie Lejonhjärta

Skrivet av  Camomill
Tänkte på bröderna Lejonhjärta när jag läste om Max och Charlie. Hoppas att Pigge med vänner och familj kan stötta och hjälpa varandra. Önskar att man kunde ta bort allt det onda, att det bara var en ond dröm.
 

Artiklar från Familjeliv