Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min 6-åring, normalt beteende eller inte..?

Skrivet av Pia
Hej, vet inte var jag ska börja. jag har en 6-årig son, han har börjat på sk. 6-årsverksamhet och det går inte alls bra. han är aggressiv, vägrar att göra som lärarna säger, jättebråkig etc. Han var en helt annan person på dagis, där slogs han aldrig, utan bara "tog" emot. Han kände inga när han började på skolan, men han verkar inte ha intresse av att lära känna nån, ibland kan han leka med någon när jag kommmer för att hämta, men då märker jag att leken bara är på hans villkor, han vill bestämma hela tiden.
Han är jätteorolig för att prova på nya saker, han kan ex. inte cykla fast han är 6 år, han totalvägrar att lära sej. Han har jättesvårt att visa känslor, har aldrig sagt till mej och sin pappa att han älskar oss, fast vi försöker med ord och handling visa våra känslor för honom. Han skrattar alltid när någon gör illa sej, får ofta utbrott. Kunde berätta hur mycket som helst, vad tror ni om detta? Svara gärna, ni som har någon aning eller något råd att ge. Kram Pia
Svar på tråden: Min 6-åring, normalt beteende eller inte..?

Är det 6-årskris

Skrivet av  Mamma Eva
Hur har det varit innan?Min store pojke ,nu 9 år ,hade det jättejobbigt i 6 årsåldern.Det låter liknande som din pojke.Vad tror du?Är det inte en utvecklingsfas?Han har haft det tufft dessutom.