Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

FYYYY SJUTTON VAD ARG & BESVIKEN JAG ÄR!

Skrivet av Therese med 4 *rasande*
Då vi i våras blev erbjudna specialdagis till dottern, att börja på till hösten(nu augusti-04)så lät allt så bra så och vi blev lovade guld & gröna skogar.
Dottern skulle få gå på en avdelning med max 10 barn varav 4 platser vikta för barn med sperciella behov, främst autistiska barn.
Personalen skulle vara 4 stycken med särskild kompetens.
Hon han bara börja och gå en månad så fick vi beskedet att de tyvärr skulle lägga ner den speciella avdelningen.
Anledning, det fanns inga pengar.
Men, det skulle inte bli så illa för de skulle ändå av hänsyn till de 2 autistiska barn (min dotter o en annan tjej) som redan går där inte ta in mer än max 12 barn i gruppen totalt.
Hmm, besviken som sjutton men tyckte det fick vara okej.
Blev även lovad att de inte skulle ta in bara en massa 1-åringar då.
Det dröjde inte länge förrän just precis en massa 1-åringar började där.
Tänkte återigen att jaja, får väl stå ut då, det är ju ändå mindre barn än på en vanlig avdelning.
Sista dagarna när jag kommit till dagiset har min dotters bildschema inte suttit uppe alls.
Jag frågade idag varför, hon behöver ju verkligen bilderna för kommunikationen.
Ja, eh, det beror på att vi måste sätta upp några hyllor till.
Va??? Jag räknar och får det till att det redan finns 12 hyllor.
Varför då sätta upp fler?
Jag frågar och får ett svävande svar att det pga ekonomiska skäl nog kommer komma 4 barn till.
Jag blir så arg så jag spricker tror jag.
16 barn!!!!!
Ursäkta men jag VILL INTE ha min dotter på en avdelning med 16 barn varav en hel del är 1 år.
Det innebär ju att hon inte kommer få den stimulans och träning som jag valt detta dagis för att jag ville att hon skulle få.
Och inge säger ens något till mig nu.
Jag känner mig så GRUNDLURAD & ÖVERKÖRD!
Nu säger jag upp platsen och sen får det gå hur det vill.
Svar på tråden: FYYYY SJUTTON VAD ARG & BESVIKEN JAG ÄR!

Stort suck

Skrivet av  Ewa
är det enda jag kan säga. Tragiskt att man drar igång något som inte det finns pengar till och låter våra guldklimpar drabbas. Vad säger politiker? Tidningar? Lokala nyheterna? Är själv arg just nu och funderar i de banorna. Har dessutom skickat in förfrågningar till ett antal fonder om boxbollar till oss allihop. :-D. Undrar hur länge till jag får gå lös?
 

Jadu..

Skrivet av  Therese med 4 *rasande*
Funderar faktiskt också lite i de banorna just nu.
Undrar om det är någon som är intresserad av att ta upp det.?
Boxbollar, ja skicka mig en bums =0)
 

Hej!

Skrivet av  tanten
Jomenvisst, du är både grundlurad och övewrkörd. Hela historien vittnar ju om bristen på kunskap i organisationen.
Innan du säger upp platsen, så leta dig så högt upp i organsiationshierarkin som möjligt och klaga där! Kan hjälpa dig leta om du hör av dig om var det är.
 

Jodå

Skrivet av  Therese med 4
Garanterat att jag ska klaga någonstans.
Vet för tillfället var jag ska börja iallafall.
Hör av mig lite senare.
 

Förlåt om jag säger...

Skrivet av  E & V:s mamma
att jag inte är ett dugg förvånad. Jag har ju haft mina barn på den förskolan och valde att flytta på dem pga deras sett att sköta information på och bristen på kunskap mm. Jag kände mig överkörd, frustrerad och redigt förbannad nästan hela tiden jag hade mina barn där. Hoppas allt löser sig smidigt.Massor av styrkekramar till dig!
 

Tack för styrkekramarna

Skrivet av  Therese med 4
Just nu känner jag mig mest ledsen och trött.
Börjar förstå nu varför jag även blev varnad av en annan mamma som har sitt barn där.
Men eftersom det såg så bra ut då när vi erbjöds platsen, samt att vi inte hade något annat att välja på så kände vi oss tvungna att tacka ja tillsvidare.
Se nu hur bra det blev..
 

En kram till!

Skrivet av  Mammuten
Just detta var kanske inte vad er familj behöver för att få en god (=fridfull) jul.

Du har all rätt i världen att vara ledsen och trött. Tänker på dig! Kram.
 

oj oj oj

Skrivet av  minix
det var inte roligt att höra ,,,åhh vad jag önskar att våra politiker skulle få vara på dagis och skolor för att se barnens situation ,,då skulle det inte fattas pengar på så viktiga saker som resurser till behovsbarn
jag hoppas att det kommer att ordna sig för er men vet av erfarenhet att det är svårt
många kramar/minix
 

Artiklar från Familjeliv