Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur få hjälp!!

Skrivet av hjälp
Någonting är fel kan både vi och förskola konstatera. Har varit på bup och hos annan psykolog, även bvc. Alla antyder att det är oss föräldrar det är fel på och inte vår son. Orkar snart inte längre, vi går under.

Har sökt resurs till förskolan till våren. Specialpedagogen som är inkopplad säger att hon enbart är till för förskolan och inte för oss föräldrar. Kan inte hjälpa till med mer än att hjälpa personalen hur dom ska arbeta. Har gjort en pepbedömning som visar på stora ojämnheter i utveckling. Ska arbeta med bilder men mer än så blir det inte. Hur går man vidare?!

Mer: svårt med ögonkontakt, svårt med samspel med andra barn, svårt att tolka andra mänisklor, blir aggresiv om han inte får som han vill, enformig tonläge, svårt med maten, svårt med toabesök.
Svar på tråden: Hur få hjälp!!

hej

Skrivet av  minix
jag vet inte riktigt men vi har aldrig gått genom bup utan via barnmotagningen och en nevropsykologiskutredning min son är 11år nu
och det du beskriver låter litegrann som min son som fått diagnosen asperger +add ,min son har desutom en hjärnsynskada och därför var det kanske lite lättare för oss att få komma till en nep-utredning
men försök att ta upp hans problem med en barnläkare
kramar/minix
 

Hej Minix

Skrivet av  Fredetta
Hoppas att allt går bra med sonen och att er hundvalp sprider glädje för er alla. Läste i tidigare inlägg att sonen har fattat tycke för den och det låter så mysigt!

God Jul på er!
Kram
 

hej

Skrivet av  minix
jo det går jättebra med hunden ,det är så kul att se sonen krama och gulla med henne ,,han har öppnat sig och verkar nu gilla pussarna och kramarna han får av henne,,en sak är lite konstigt ibland går ju käftarna på valpen som en gräsklippare och valptänder är vassa ,,men hon är försiktig med sonen,,så det är jag och min man som hon tuggar på,,
en riktigt gog jul till dig med
kramar/minix
 

Klart att ni ska ha hjälp på något sätt och

Skrivet av  tanten
det finns flera olika vägar att gå.
Om du vill kan du mejla till mig så ska jag se vilka tips jag kan ge dig. Tala då om i vilken kommun/landsting du bor.Det är nämligen ganska olika från landsting till landsting.
Min adress är attention.soskane snabela tiscali.se
Välkommen!
 

Styrkekram!*imt*

Skrivet av  Lejonmamma¤
.
 

Artiklar från Familjeliv