Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagiskompis sökes!

Skrivet av lille O/mamsen
"Är det någon liten kille eller tjej med autism, som vill börja på mitt dagis (eller FÅR för farbror kommunen? ...en gammal farbror som hör väldigt illa...). Jag har två superbra fröknar med erfarenhet av barn m autism, sedan flera år. Jag går på ett vanligt litet dagis m tre avdelningar; smått, stort (4-5 år)& min specialare, där jag just nu är ENSAM. Så du lilla kompis med autism kom & lek med mig; vi kan hoppa studsmatta, lära oss bilder, gå till skogen, duplo, nopper, bilar, måla till mozart, baka pepparkakor, eller vad gillar du? Jag är fyra år och har autism, och har gått här sedan i april. Det är SUPER! Ligger i Göteborg förrästen, där vi bor. Hoppas du blev nyfiken? Kom & kika vettja!"
Svar på tråden: Dagiskompis sökes!

vi kanske kommer...

Skrivet av  Trollmor
Hej
Vi bor i Gbg och har en tös med högfungerande autism och just nu står vi inför "hotet" om förflyttning(missförstå oss rätt, inget neg. om er avd som jag gissar heter något med båt...?)
Vår flicka går på ett vanligt dagis med en sk. resursperson från just den avd. jag tror att ni går på. Det fungerar sådär och vi och kommunen söker olika lösningar. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er, du får gärna maila mig, min mail står i personlig info. då vi skulle vilja ha lite mer info om hur det fungerar och gärna vad ni tycker/känner ang. avdelningen!
 

Ja, det är vi!

Skrivet av  bluesa
Hej! Vi måste höras. Jag får se om jag vet hur man gör för att hitta din adress, annars kan du få min adress genom vår gemensamma kontakt. Jag trodde det fungerade super hos er? Jag tycker att O har det bra, men vi har ju heller ingen annan erfarenhet. Förskolelärarna är mycket engagerade, vilket känns som det absolut viktigaste. De har bra ideer och vi alla anser att ett gemensamt arbetssätt är viktigt kring barnet, bollar oxå därför ideer m varandra, där de lyssnar och handleder...tex. Det finns ju stor möjlighet att vara i den "vanliga" dagisgruppen också, i den utsträckning barnet klarar det. (Vad säger förskoleläraren själv om detta? Tycker hon att det passar för din tjej?) Vi hörs!
 

Du finner adressen...

Skrivet av  Mammuten
...genom att klicka på Trollmors signatur i hennes inlägg ovan!
 

Tack, men klurade...

Skrivet av  bluesa
Tack! Stolta jag satt en stund och klurade ut det sent på fredag kvällen... Så är det när man har brist på intressen...(?). Åh, vad jag känner mig glad och uppslukad av denna sidan... Vilken funktion den fyller! Så viktigt det känns att andra vet PRECIS vad allt handlar om...
 

=)

Skrivet av  Micaela
Lite för gammal för dig, tyvärr. ;P
 

Artiklar från Familjeliv