Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läkarkontakt igen!!

Skrivet av Mie
Hej igen. Läkaren var jättetrevlig och han tyckte absolut vi skulle testa Conserta på M. Vad händer? JO!! Ungen vägrar blankt!! Blir man inte trött?? Jag förstår (längst inne om jag tänker efter) att M blev rädd. Han tror att vi ska tvinga honom att gå i en vanlig skola och att han inte ska orka med det. Nu fick vi åka hem från läkaren för han vägrade göra hälsound. Vi var välkomna när vi pratat igenom det hemma, och vi skulle få medicin omedelbart. Nu är det operation övertalning som gäller, och hjälper inte det får vi väl muta honom. För jag tror ju att han kommer att känna positiv effekt om han väl provar. Han tycker ju att det är bra som det är. Han förstår inte varför vi har problem med att han inte "vill" gå i skolan... Och att det inte funkar med praktiplats tycker han ju inte beror på honom... Suck!
Jaja......
Svar på tråden: Läkarkontakt igen!!

Kan kanske hjälpa..

Skrivet av  Mani
skulle det hjälpa att snacka med vår son som är 18 år och ha tagit Concerta i ett år nu?
 

Kanske

Skrivet av  Mie
Just nu är jag villig att försöka allt!! Om jag skaffar sonens mailadress kan jag ju skicka den till er. (han har många, så jag måste forska lite i vilken han använder) Annars är inte M så positiv till att prata över huvdtaget, framförallt inte med dom som är lika "knäppa" som han, hans egna ord! ;O))
Kan jag maila hans adress till dig?? Vore jättebra om din son kunde skicka ett mail till M och bara berätta lite om sin historia!!! Tack snälla.
 

Hej, igen..

Skrivet av  Mani
Jag pratade med PP som har också fått sin diagnos sent som din son..
Det är ok för honom att maila men han har reservationer trots att han erkänner att det går bättre med concerta.
Min mail är [email protected]
Fråga först din kille om han vill verkligen prata med en nästan jämnårig.
Om du vill läsa om min son kan du titta på
http://www.alltforforaldrar.se/snack/show.php?art=7160325
eller söka på Power play
 

Hej!

Skrivet av  Mie
M:s pappa ska prata med honom i kväll. Om han vill skickar jag hans mailadress i morgon. Intressant läsning, det där om power play. Kände igen mycket, även om min son inta har varken AS eller DAMP. Men som sagt innan, många av dom här diagnoserna går ju i varandra.
 

Artiklar från Familjeliv