Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag går ansökan iväg...

Skrivet av Fredetta
Idag skickar vi iväg ansökan om skolbyte till S:t Örjan och Aspergerklassen Pegasus. Det har varit många turer fram och tillbaka innan vi kom fram till själva ansökan. Hemskolan har godkänt ansökan och alla parter har bidragit med sitt - även om det tog betydligt längre tid än vad jag hade önskat!

Nu när julen är här så kommer handläggningstiden förstås ta lite längre tid men vi hoppas på positivt besked någon gång i januari! Vi håller tummarna allt vad vi kan och orkar!

Jag har dock bett nuvarande skolan att presentera en handlingsplan för vårterminen om det skulle bli så att Fredde inte får en plats på Pegasus förrän tidigast till hösten.

Efter julen ska skolan byta "stödperson" igen...till nån som jobbar på fritids och som inte har några pedagogiska kunskaper med tanke på skolarbete. Hon blir den femte i raden på fyra månader...gah..de har inte förstått att dessa förändringar inte alls är bra för Fredde (av dessa fem är det åtminstone 2 som haft pedagogiska kunskaper). Jag har med anledning av det skrivit ett brev till skolan där vi förtydligar vår oro inför detta och vill ha denna handlingsplan och att vi önskar en stadigvarande person som följer honom vårterminen ut. Undrar vad de kommer att svara på det. Skickade med lite faktablad hämtade från Attentions hemsida också..
Svar på tråden: Idag går ansökan iväg...

Då håller jag tummarna!

Skrivet av  Lejonmamma¤
Hoppas du ska få ha det skönt i julhelgen och din lille också!
 

Tack! imt

Skrivet av  Fredetta
.