Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ibland känns det...

Skrivet av PetraMamman
...som om valet står mellan att medicinera barnet eller sig själv, för att man ska orka med. Sonens senaste grej är att öppna och stänga alla dörrar hela tiden. Ingen dörr får stå öppen. Dessutom ska han hjälpa en att ex. hälla i muggen, äta, borsta tänder och stänga alla köksskåp mm. Extremt påfrestande som ni förstår. Det är ju tur att han bara lyckats stänga dörren på lillebror någon enstaka gång. Annars är han på rätt bar humör det är väl mest det här tvångsmässiga. Känner mig extremt irriterad på honom och känner mig trist som mamma eftersom jag skriker på honom en hel del, ja på lillebror oxå förresten. Tycker humöret blivit helpissigt sedan jag slutade med de antidepressiva, men samtidigt tycjker man ju inte att man ska behöva äta dem när man inte är deprimerad? Ville bara skriva av mig lite. God fortsättning allihop!
Svar på tråden: Ibland känns det...

Om du fungerar bättre med...

Skrivet av  *Lilla My*
antidepressiva, så kan du väl fortsätta ett tag till?
Det är så skört att vara mamma till ett barn som kräver lite utöver det vanliga.

Men tabletter behöver ju inte utesluta samtalskontakt, stöd och bollplank. Har du det i nuläget?

 

Artiklar från Familjeliv