Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anmäla

Skrivet av Milou
Finns det någon som läser och skriver här som har erfarenhet av att göra en JO-anmälan? Vi har nu varit med om en rad händelser som vi blivit rådda att JO-anmäla. Hur mycket krävs av oss? Orkar man? Gör det någon nytta? Vad kan följden bli? Hur pass offentligt kan det vara? Hur går det till rent praktiskt? Tidsaspekter? Hoppas, hoppas någon kan svara.
Svar på tråden: Anmäla

Det är ganska enkelt

Skrivet av  Portia
men din anmälan blir en offentlig handling. Läs mer på JO:s hemsida www.jo.se länken JO-anmälan. Hoppas det leder till något!
 

Är det fler som har varit med om det?

Skrivet av  artepa
Usch vad hemskt det låter. Jag vet att många har blivit illa behandlade. Vad jag blir ledsen när jag förstår att det gått så långt så att ni känner att ni ev kommer att göra en Jo-anmälan.

Jag kan inte på något sätt råda er eller dela med mig av några erfarenheter för det har jag inga. Vill ni får ni gärna dela med er om hur det går.

Jag känner med er.

Kram
 

Är det en JO-anmälan

Skrivet av  tanten
det ska vara? För det finns ju många andra ställen att vända sig till beroende på vad det handlar om:
Vård, skola, handläggning av ärenden, beslutsgång i en myndighet mm
 

Ja när jag skrev inlägget

Skrivet av  artepa
tänkte jag väl det, men finns det andra som har gjort olika slags anmälningar pga dåligt bemötande i olika situationer.

Känner ni att ni vill skulle jag gärna vilja höra. På så vis känner jag att man kan få rätt perspektiv på olika upplevelser.
Det är så för mig, och för mpnga andra också tror jag, att man tycker att man "ska" stå ut med så mycket innan man gör något åt saker som är fel.

Får man då höra om att det finns personer som faktiskt har pekat på felaktigheter kan man bli stärkt.

Så om ni känner att ni vill får ni gärna dela med er av era erfarenheter.

hälsar
 

Artiklar från Familjeliv