Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!

Skrivet av Therese
Först vill jag önska alla god fortsättning och jag hoppas att det varit skönt under julhelgen.

Min 9-åriga dotter har fått en dator och jag undrar om någon har förslag på bra spel till henne?

Just nu spelar hon bara Pacbomber och något som heter Charlie 2. Jag skulle vilja att hon lär sig lite grann eftersom det har varit många timmar vid datorn redan.
Svar på tråden: Hej på er!

Sims? (imt)

Skrivet av  Mammuten
.
 

Jag är glad när

Skrivet av  Lejonmamma¤
min son spelar Sims.
 

Ja,det kan ju

Skrivet av  Therese
vara ett alternativ. Vet inte riktigt vad det är, men har för mig att man kan bygga städer och sånt.
Tack för tipset!
 

Harry Potter?

Skrivet av  Helena B
Har hon läst/sett Harry Potter och gillar det så verkar Harry Potter-spelen bra. Min dotter och hennes kompis (8 år) har haft roligt många timmar med de spelen.
 

Prövade Rätt Sätt

Skrivet av  Vildmärren
förra julen till Vildhästen, som då var nio. Jag har för mig att jag köpte det från LättLäst. Det var BINGO, hon gillar det fortfarande.

Det är ett ganska enkelt spel (och bok) om hur man beter sig i olika sociala situationer, tex att komma i tid till möten, städa innan man får fikabesök osv.

Vildhästen gillar också Sims, vilket är mycket mer avancerat. Också bra. Och olika nivåspel, men det "ger" ju inte lika mycket tycker jag.

De första 1000 orden är också uppskattat. Ett spel med ordträning på både svenska och engelska. Klicka och lyssna, eller spela memory, etc.
 

Artiklar från Familjeliv