Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åhh...

Skrivet av viven
...vardag igen, och jag blir tokig! Har legat halva natten och gruvat mig för hur det skulle bli att väcka barnen tidigt, hur sonen ska stå ut att vara på fritids en hel dag, och funderat på när utredningen på Hab ska vara färdig, hur ska det gå i skolan den här terminen o s v. Och försökt tänka på att jag är lyckligt lottad ändå, som inte förlorat något av mina barn i Thailand, som får sova bredvid världens underbaraste man varje natt o s v. Men så var det cirkus i morse igen. Sonen fastnar framför spegeln, och står där och ska ha varenda hårstrå perfekt, tröjan ska vara på ett viss sätt o s v, och han blir aldrig nöjd! Jag blev arg, han blev arg, men iväg kom vi...så kom jag halvvägs till jobbet och så ringde dom från fritids. En fritidsfröken hade glatt sagt hej till sonen, då blev han tokig och stack. Lugn lugn sa jag, han kommer in när han vill, han behöver vara ifred...han kom in sen, och jag sitter här på jobbet och borde jobba, men kan inte!
Svar på tråden: Åhh...

Hoppas

Skrivet av  MammaDonna
dagen har blivit bättre!
Ibland längtar man efter vardagen med vardagens rutiner men tyvärr så innebärr vardagen också mera krav på tidspassning,läxor,hygien m.m och det är inte alltid lätt.
Vi har tagit det JÄTTELUNGT hemma hela förra veckan då joshua kräktes i onsdags. Vi firade ny år själva utan våra bästa vännor eftersom vi var orolig att smita ner de med magsjuka. Men vi hade det bra! Åt en god middag och spelade spel med alla barnen.Att spela spel med alla är väldigt sällsynt.I natt har jag jobbat och idag har joshua gått till fritids. Maken fick väcka och ta ut honom till taxin. Detta var jag inte ledsen över*fniss* Att slippa morgon stressen är skönt.
Jag hoppas att Joshua har haft det bra idag. Han har nämligen inte kommit hem än.
Mina tänkar för 2005 är att hitta balans.Balans över min oro och stress. Tror du det är möjligt? Oftas så stressar Jag i onödan.Jag ska bli lugn som en filbunke.(är det så man säger?)
Jag hoppas att det bli lättare för er med vardagen.Jag tänker att ibland måste vi släppa taget,något mycket lättare sagt än gjört! Vi är inte supermäniskor och klarar inte allt. Skolan måste ta sit ansvar för att dit barn ska orka vara där de också!!
Andas djup och glöm inte att berätta hur det har gått idag.
 

Dagen...

Skrivet av  viven
...har inte varit någon dag värd att minnas...men inga större saker heller, och det är jag tacksam för! Längtar nu tills jag får gå och lägga mig, vilket blir sent, då pojkvännen jobbar till sent och jag vill njuta av hans sällskap när han kommer. DET är min bonus här i livet!

Balans kan vi nog hitta både du och jag, men då får vi nog andas djupt många gånger!
 

Artiklar från Familjeliv