Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som har läst "Mysteriet med den blå flaskan"

Skrivet av artepa
med sitt barn? Jag har den hemma och har läst den själv och tycker om den. Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska läsa den för B eller ej. Därför är jag lite nyfiken på om någon av er har läst den med antingen något barn som själv har liknande svårigheter eller deras syskon?

undrar
Svar på tråden: Någon som har läst "Mysteriet med den blå flaskan"

Har också läst..

Skrivet av  Fredetta
boken och tyckte den var fin. Började läsa den för Fredde lite smått men av olika anledningar har vi inte läst färdigt den. Fredde är också sju år som din son, men vet ännu inte om att han har autismliknande tillstånd. Vi funderar just nu på om vi ska berätta för honom om det eller om vi ska vänta tills han själv frågar/undrar...
Det lilla vi hann läsa i boken tyckte han var spännande, men han tog den som vilken bok som helst utan tanke på innehållet och dess betydelse..men som sagt vi har inte läst hela än och jag vet inte hur han kommer att reagera på den när vi läst hela.
 

Jag bestämde mig för att läsa den

Skrivet av  artepa
Så nu har vi läst istort sett hela boken och Bkonstaterade att det måste vara asperger jag har. "Ja, det stämmer" Kände du igen dig? frågade jag "Nej inte direkt, men jag har ju lite svårt att förstå andra därför har jag nog det."

Ja, nu vet han det. Och vi får vänta och se vad som händer.
 

Artiklar från Familjeliv