Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tigeröga!

Skrivet av Dizzycat
Läs gärna min fråga nr 2 om melatonin längre ned - jag märkte att det kom ganska långt ned när jag hade skickat det ;o)
Svar på tråden: Tigeröga!

Jag menar helt enkelt om..

Skrivet av  Tigeröga
..barnets insomningsproblem har att göra med med hjärnans sätt att fungera. Man kan ju ha svårt att somna av många skäl, det kan finnas förklaringar i det sociala livet - men medicinering av barn är ju alltid omgett av restriktvitet och behandlande läkare vill göra en så grundlig utredning som möjligt. Det är ju vanligt vid as eller adhd med denna oförmåga att komma till ro, så om Ditt barn har diagnos bör det inte vara svårt att få hjälp.
Lycka till.
 

inte så lätt..

Skrivet av  Prisilla
att få melatonin på alla ställen även fast man har diagnos. Jag har en son som har oerhörda sömnproblem, och det har han alltid haft men trots det så skriver våran läkare inte ut melatonin. Hon tror helt enkelt inte på den medecinen. Så till alla er som fått den vill jag bara gratulera.

 

Det har du rätt i..

Skrivet av  Ika
Vi har en enorm tur som har den läkare vi har. Vi kom till henne i ett helt annat ärende och hon uppmärksammade då sonens hyperaktivitet och udda beteende. Han studsade omkring i rummet, var inte stilla en sekund och kröp sedan under stolarna och under britsen, och studsade även där....
Den kloka läkaren undrade då (efter det att sonen tillåtits studsa ut i väntrummet igen) om vi hade funderat på utredning, för hon tyckte sig känna igen ADHD beteende hos honom. Vi sa att BUP ska utreda ev AS. Hon frågade då hur han sov på nätterna, och denna enkla fråga höll på att få både mig och maken till ett hysteriskt fnittrande utbrott. Han sover ju inte alls.... Då sa läkaren:
-"Vill ni pröva melatonin?"
Vi fick förklarat för oss lite hur det funkar och skrek:
-"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"
Sen fixade hon med licens (hon fick inte så mkt hon ansökt om, men ändå) och vi har en unge som somnar (!!!!!!)på kvällarna. Dock vaknar han vääääldigt tidigt, men herregud, vi har sluppit flera timmars kvällsångest och mycket nattvak!!
 

Artiklar från Familjeliv