Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skit att skolan börjar igen

Skrivet av lejonmamma¤
Jag har pratat med Aspdammskolan nu. Det ska vara så här annars får sonen sluta i deras skola. Det är upp till mig att berätta hur bra det blir. Skiter det sig beror det på att jag berättat det på fel sätt för honom. Man får inte skriva sånt som jag vill säga här.Det är för fult.
Svar på tråden: Skit att skolan börjar igen

näääääää....

Skrivet av  Ting
Fy vad tråkigt!!!!! De borde ju veta bättre.... Hoppas HOPPAS att det går vägen! *håller tummar och tår*
STYKEKRAMAR!!!!
 

Kan du inte

Skrivet av  dipmix
ringa Skolverket och höra vad de säger? Eller har ni kanske redan gjort det? Tycker det är så fruktansvärt när man inte kan sätta barnet i fokus. Hur menar de att detta är bästa lösningen? För vem? Och så ska de dessutom skylla på dig om det misslyckas, det är så lååågt:(
 

Har inget råd men kan..

Skrivet av  Fredetta
det här vara något? http://www.ingridskolan.se
eller www.lunaskolan.se

om du nu har flyttfunderingar menar jag? Vet inte var du bor nu men nåt av dessa kanske passar in med tanke på där ni bor nu.

Styrkekramar till er båda! Förstår inte att man kan skylla ev. problem på dig...du kämpar ju bara för din sons bästa.
 

zq$##µ!&§!!!!

Skrivet av  Tigeröga
Så lågt att lägga ansvaret på Dig!! HUR ska Du kunna berätta det här på ett bra sätt när Du inte alls tror på det hela?? Det måste nog skolan ta på sig om de ska kunna förmedla nyheten på ett bra sätt.
Att byta skola en gång till verkar ju urjobbigt, både för Din son och med tanke på den svåra beslutsgången för att få ekonomiskt stöd för placering utanför hemkommun. Annars ligger ju Ingridskolan bättre till geografiskt kanske? Det finns som sagt inga ord man kan använda så rubriken får symbolisera vad jag känner.
KRAM
 

Tack alla!

Skrivet av  lejonmamma¤
Jag blir glad och fylls med tårar för att jag har er!
 

pottsorkar och iqbefriade morötter

Skrivet av  minix
men det är kanske dumt att snacka skit om pottsorkar och morötter men på ren svenska är dom inte kloka ??
hur kan dom bara lägga ansvaret på dig ??jag tycker att du ska ta och kolla med nån jurist om det får gå till sådär,,har inte skolverket nån möjlighet att hjälpa dig??attention eller om du är medlem i autism förbundet så kanske dom har nån möjlighet att hjälpa till
jag blir så grrr arg ska du aldrig få en lugn stund
kramar/minix
 

Kramar tillbaka!

Skrivet av  lejonmamma¤
Skönt att det var så bra på skolan för din son. Har inget svar om conserta.
 

fast

Skrivet av  lejonmamma¤
jag tror ju att de ska bli piggare men det är ju bara en troning.
 

Men är de inte riktigt kloka?

Skrivet av  Tinkerbell
Skulle det vara ditt fel om det inte fungerar? Ring rektorns chef och fråga om de hittat rektorn i ett cornflakespaket. *skakar på huvudet*
 

Artiklar från Familjeliv