Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En ny dag med skolan

Skrivet av Jennys mamma
Idag började skolan efter jullovet.Jenny som har varit
borta mycket förra terminen,pga sin reumatism.Skulle idag börja vara i ett speciellt klassrum för Asperger
barn,för då kan hon sitta på samma ställe hela dagen,utan att behöva förflytta sej som dom gör i den vanliga klassen.Lite struktur ,ordning och reda behöver hon också,annars ska hon vara i sin vanliga
klass när hon inte har ont.Hon åkte taxi dit,och kom hem klockan 13.00 med såna väldiga bekymmer om dom andra klasskompisarna.4 killar(ingen tjej tyvärr) med
olika grader av störningar.Jenny oroade sej att hon skulle få likadana problem,övertyga henne om motsatsen
är nästintill omöjligt.Hon är ju som jag nämnt förut
väldigt nere,nånting som har kommit mer och mer det senaste året.Väldigt labil.Igår ledsen och deppig,på
eftermiddagen slog det över totalt åt andra hållet,hon
babblade och skrattade hela tiden varken lillebrorsan eller jag fick en syl i vädret.Det är ju så att det mesta går ju till ytterligheter.Just nu vet jag att dottern inte vill vara i detta klassrum.Så tyst och trist,enligt henne.Jag kräver ändå av henne att hon ska ge det en chans den här veckan,för att vara hemma
när hon har som värst ont är rent förödande,även om jag är hemma.
Svar
Tänk att
jag tycker att du peppar din dotter på ett så bra sätt och ställer rätt krav på henne. En veckas chans tycker jag var jätte-bra sagt. Och det är pest när barnen är hemma från skolan. För barnen alltså menar jag. Det hörs hur jobbigt ni har det ändå gör ni det så bra både du och din dotter. Kram! Hoppas dottern kommer igenom första veckan!
Skrivet av  lejonmamma¤
Tack
tack för de värmande orden.Det behövs,känner jag.
Dottern är så fruktansvärt negativ,till att vara i den här klassen.för henne är det ju en nödlösning,så
länge hon har så ont att hon inte kan vara i sin vanliga skolmiljö. Ha det gott
Skrivet av  Jennys mamma