Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om Novalucol

Skrivet av NillaNin
Är det någon som vet hur många Novalucol man kan ta per dag? På paketet står det bara 1-2 tabletter åt gången, inget om antal per dag. Om jag fick skulle jag knapra dem hela dagarna eftersom jag har närmast konstant halsbränna. (Men så mycket fattar jag att det inte vore särskilt nyttigt) :-)
Svar på tråden: Fråga om Novalucol

Testa:

Skrivet av  Fröken K bf 1/6
Testa någon av de andra medicinerna. Zantac, Rennie, Inside mfl sänker syrahalten i magen under en längre tid och då behöver du inte äta så många novalucol. Själv tycker jag att novalucol är kass och dricker hellre gaviscon som jag tycker funkar bättre.
 

Är ju ingen expert...

Skrivet av  Trigger bf 26/1
och har bara halsbränna när jag ska sova, men jag dricker samarin innan jag går och lägger mig, och det funkar. Står också det gamla vanliga " inga kända risker vid graviditet och amning" - oj vad lugn man blir då :)
Men du kanske kan ta det istf någon av Novalucol tabletterna?
Har du funderat över om du äter ngt som förstärker halsbrännan?
 

Jag åt en hel del med

Skrivet av  Catharina & Bebis v. 18 + Jonna 001108
min dotter i magen. Gaviscon fick jag bara inte i mig (kräkvarning!!).. så det blev ett antal Novalucol Novum. Tror itne det är nån fara, men för säkerhets skull kan du ju testa lite sötmandel (funkar!!) emellanåt istället för tabletterna. Mineralvatten ska också gå bra!

Kram
 

Novalucol tas inte upp av kroppen

Skrivet av  AnneCatrine v.23
Den bara binder syran, så du kan äta obegränsat med Novalucol.
 

Har du halsbränna nästan konstant...

Skrivet av  Sara v 33
...så prova Losec! Jag har haft halsbränna sen vecka 7-8 och de senaste veckorna har det eskalerat, med resultat att jag fick äta Link ("samma" som Novalucol) nästa hela tiden. Losec är super, en tablett om dagen tar bort hela halsbrännan!!

 

Tack för alla svar

Skrivet av  NillaNin
Gaviscon har jag provat, men de är verkligen superäckliga :-) och Samarin har jag också använt en del men jag tycker Novalucol är bättre. Jag vill gärna använda tuggtabletter eftersom det är smidigare att ta med sig. Jag tycker också att sötmandel har funkat hyfsat men inte lika bra som tabletterna tyvärr, men där har man ju fördelen att det är naturligt och ofarligt.

Men som sagt, tack för alla svar!
 

Rennie!

Skrivet av  Draken bf28/6
Jag levde på Rennie & mineralvatten förra grav. från vecka 20 och framåt, och det var inga problem. du kan också prova mjölk, bara en liten slurk, det kan hjälpa.
 

Artiklar från Familjeliv