Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snart är det dags att hämta

Skrivet av Åsa & Alexander
hem Alexander från sin första skoldag! Han gick iväg med ryggsäcka packad med pennskrin. Igår städades skrivbordet - så han har nånstans att göra läxorna! Jag pratade en del med fröken och de skulle verkligen försöka hitta böcker som passar just Alexander! Redan idag hade han fått tre riktiga skolböcker men om de var för lätta eller tråkiga skulle han få byta dem direkt! Jag måste nypa mig i armen för att riktigt förstå att det är sant!!
Svar på tråden: Snart är det dags att hämta

Men åh vad spännande

Skrivet av  Marie & Johanna
Du måste berätta allt!! =O)
 

NÖJD son

Skrivet av  Åsa & Alexander
är nu hemma. Han sa när vi åkte hem "det var till och med roligare i skolan än jag trodde" (och då ska man veta att han verkligen såg fram mot skolan!!!). Han hade fått jobba i en svenskabok som visade sig vara för enkel men han vill inte byta den "det var ju skoj ändå" och han jobbade på med stort allvar.

Imorgon ska de till skolbiblioteket och han längtar redan! Personalen verkar hur fin och mysig som helst. Tydlig, vänlig och så himla trevliga! Bara en sån sak som att jag blev bjuden på kaffe när jag kom för att hämta! Sitta ner och småprata lite om hur dagen gått!

Ni kan inte ana hur glad jag är!!! Det är verkligen en sten som flyttats från mitt bröst!!!
 

Åh vad härligt!

Skrivet av  Ebba m.3
Det är ju så det ska vara. Skönt att höra att han trivs så bra!
Kram.
 

Underbart

Skrivet av  Marie & Johanna
Det låter ju underbart!! Fika hinner inte våra fröknar men de är rara ändå =O)
 

Det låter

Skrivet av  AmMoE
ju jättebra. Hoppas verkligen att A kommer att trivas i sin nya skola, och att han lär sig en massa saker!
 

Jaaa

Skrivet av  Åsa & Alexander
det hoppas jag också! Och tror!!!! Och det sista är himla viktigt för tyvärr har vi inte trott så mycket om det förra stället efter alla turer där... Men nu så!!
 

Häftigt!

Skrivet av  Linda & Oscar
Önskar så att Oscar kunde tycka likadant. Igår hade han en liten dispyt med mamman till en av hans klasskompisar som ville att han skulle knäppa jackan när han gick hem. Nä, tycke sonen, för då kan jag ju bli sjuk och slippa skolan istället.

Har frågat honom varför han tycker som han gör och han säger att det är stökigt i skolan och att han inte får lära sig nåt.

Håller alla tummar och tår för att Alexander hade en superbra första skoldag!!

kram
 

Linda, du har väl kvar

Skrivet av  Åsa & Alexander
mitt nummer va?! Eller maila vet ja. Jag lider med er och Oscar för jag vet precis vad ni går igenom.. och det är inte skoj...
 

*rodnar*

Skrivet av  Linda & Oscar
Johodå, det har jag och fy vad jag skäms som inte hört av mig.

Säger som till Jess vad gäller skolan att de har till början av nästa månad på sig, sen får vi se hur det går.

Är så himla glad för Alexanders skull, så bra det blev och så skönt att kunna slippa oron i magen varje dag. Det blev aboslut det som lyste upp denna tisdag.

kram
 

men åååå...

Skrivet av  jess med astrid
vad jag lider med er! Fy vad hemskt o jobbigt!! stor kram
 

En bamsing tebax :o)

Skrivet av  Linda & Oscar
kram alltså..
Vi ger det till nästa samtal med spec.ped. är det inte bättre då så byter vi nog skola. Jag hoppas som vanligt på att det blir bättre och alla vuxna omkring Oscar, utom hans klasslärare är ju inställda på att nu ska det bli ändring till det bättre. Hoppas att det inte är tomma ord nu.