Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående Förfärligt inlägget nedan

Skrivet av MammaN
Det är sant att det som kvinnan i Aftonbladetartikeln råkat ut för är något mycket ovanligt. Men om man summerar alla *mycket ovanliga* händelser så blir det ändå en hel del. Jag är själv en av de kvinnor som råkat ut för ett mycket allvarligt misstag läs *slarv* som höll på att kosta mig livet. Detta var i samband med ett akut kejsarsnitt. Däremot är det inte många av dessa händelser som det skrivs om i Aftonbladet. Jag tycker att det är mycket okänsligt att kalla detta för sensationsjournalistik. Det är faktiskt människor som råkar ut för sådana här saker. Det drabbar vem som helst, när man minst anar det. Det måste få skrivas om det eller hur. Och denna sida är väl inte till bara som stödterapi för förlossningsrädda som haft turen att inte råka ut för något. Jag har själv tappat allt förtroende för sjukvården efter det som hände mig. Det är en oerhörd smärta.
Svar på tråden: Angående Förfärligt inlägget nedan

Håller med om det!

Skrivet av  Snitt mamman
Jag väntar nu ett planerat snitt pga. fel behandling vid min förra förlossning som slutade i urakut snitt.
Jag som så gärna hade velat få revanch för tidigare missade upplevelser. Som alla vet som varit nedsövda vid sina akuta snitt så är det en del som man missar.
Nej framför riktiga fakta om hur det kan gå vid snitt!
 

Artiklar från Familjeliv