Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ammat på operationsbordet???

Skrivet av Kat *snitt 13 juni*
Måste fråga en sak ang amning...
Har någon av er ammat redan på operationsbordet??? Jag har vid tidigare snitten inte ammat förrän på uppvaket efter de sytt ihop mig. Vore kul att kunna amma direkt, men går det???
Berätta hur ni har gjort!
Skrivs in i morgon så snabba svar gäller!!! =O)
Svar på tråden: Ammat på operationsbordet???

Hej Kat.

Skrivet av  Marie H
Hejsan!
Jag har själv inte ammat på op.bordet, eftersom jag var sövd vid mitt snitt. Men jag har hört att man kan ha vissa önskemål vid operationen, bl.a att man ska få ha bebisen hos sig när man blir ihopsydd.
Och att personalen inte ska ha så bråttom iväg för att väga och mäta. Och under den tiden så borde man ju kunna amma. Du kan ju be sambon eller någon sköterska om hjälp.

Själv så ska jag vid min nästa förlossning be om att få vara med min familj under tiden de syr, och då kommer jag nog passa på att amma också. Jag kommer nog också ha med mig egen musik som de kan spela i
op-salen.

Lycka till i morgon

Kram Marie
 

Oh ja,det går bra!!!

Skrivet av  Jessica m Tuva 29/3
Narkosläkaren hjälpte mig att stödja Tuvas huvud för jag kände mig lite förlamad i armarna.
Gick jättebra fast det var mycket mysigare sedan på uppvaket i eget rum med bara mig,maken och Tuva.
 

Jag ammade...

Skrivet av  Camilla
...medans de sydde ihop mig och det gick hur bra som helst. Det var faktiskt barnmorskan som la dit henne så fort de hade klippt navelsträngen. Lycka till i morgon, jag ska tänka på dig!
 

Jag fick inte amma på operationsbordet

Skrivet av  Anna K med Flipp
men jag akutsnittades så det kan bero på det. Var i och för sig inte sövd, men det fick jag ändå inte. Det tog rätt lång tid innan jag fick träffa min dotter för hon (och jag) hade feber när hon äntligen kom ut.
 

Artiklar från Familjeliv