Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anna med sätesbebisen - hur har det gått?

Skrivet av malin
är lite nyfiken bara!
Svar på tråden: Anna med sätesbebisen - hur har det gått?

På måndag...

Skrivet av  Anna bf 3/1
... har vi fått tid för vändningsförsök. (Har varit ute och jobbat några dagar så jag har lite läsande att ta igen!!) Allt såg bra ut på ultraljudet, barnet ligger i rent säte och det gick inte att se vad det var för sort!! Hon kunde se att barnet hade hår på huvudet, helt otroligt!! Syns tydligen som en mörk skugga ovanför huvudet. Barnet är ca +10% vilket innebär att om jag går full tid så kommer det att väga ca 4 kg, vilket är väldigt normalt nuförtiden! Vi har bestämt oss för att göra vändningsförsök. Lyckas inte det ska vi diskutera med läkarna om det ev går att få tid för snitt efter nyår annars får vi ta det som det blir. Läkaren i måndags sa att ca 50 - 70% av vändningsförsöken lyckas, och det är ju inte så mycket. Tänkte försöka hjälpa bebben lite på traven i helgen dvs ligga med rumpan högt!! Är det någon mer här som ska göra vändningsförsök? Jag har hört en del skräckhistorier men jag känner förtroende för läkarna. De försöker tydligen i 5 - 10 min och känner jag att jag inte "pallar" så slutar de. Nu är det bara att vänta tills nästa måndag. Nästa vecka är förresten sista veckan jag jobbar. Ska bli väldigt skönt att gå hem för nu börjar ryggen och foglossning ge sig till känna, så med andra ord är väl allting precis som det ska :-)
 

Artiklar från Familjeliv