Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

övertid....

Skrivet av Cilla
Hej!
Snittades i juli 99 pga långvarig vattenavgång och primär värksvaghet. Väntar nu mitt andra barn som hade bf. i fredags ;-) Än så länge har inget hänt...har pratat lite med spec.mvc och förlossningsläkare eftersom jag vill vänta och se om det händer nåt "av sig själv " den här gången..skulle så gärna vilja föda vaginalt men inte till vilket pris som helst *suckar* Ni som fött vaginalt efter tidigare snitt, hur tyckte ni att dte var? behandlades ni som "riskmammor"? Jga har papper i min journal på att jag ska slippa långdragna igångsättningsförsök, händer inget så ska de snitta planerat för jag vill verkligen inte bli sövd (var vaken förra gången) ...lite långt och svammligt inlägg...blir så när man bara väntar och alla ringer och frågar hela tiden....
Svar på tråden: övertid....

Precis som du, nästan...

Skrivet av  Lena
Jag blev också snittad vid min förra förlossning pga primär värksvaghet+överburenhet. Denna gång vill jag att allt skall gå den naturliga vägen, men inte till vilket pris som helst... Jag har iallafall valt att ge denna förlossning ett fräscht perspektiv och hoppas att det inte blir som förra gången. Jag är i v. 25 nu...
 

Artiklar från Familjeliv