Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överhäng?

Skrivet av Fåfängan...
Det är nu 6 veckor sedan jag snittades. övervikten tappade jag på en vecka (är normalviktig, ej speciellt smal) och magen har gått tillbaka ganska bra, men vad är det med detta "överhäng" över snittet. Snittet är lite snett så hänget finns mest på ena sidan. Får man leva med detta? Kan det tränas bort? Måste jag gå ner några kg för att hänget ska försvinna?
Svar på tråden: Överhäng?

du får träna upp magmusklerna

Skrivet av  nilla
lite grann sen så ska du se att det försvinner
 

Det försvinner eftersom

Skrivet av  Anna K med Flipp
Du kan försöka med lite maggymnastik när du är redo (fast vanliga promenader hjälper de med). Det är ju bara sex veckor sedan du snittades och du ska se att du får bort överhänget snart, det är kanske lite tidigt än så länge.
 

Har överhäng

Skrivet av  Snittad
Snart ett år sen mitt snitt och har fortfarande lite överhäng, mest på ena sidan precis som du har. Hoppas på att det går ner med tiden, som förut kan det väl aldrig bli.
 

Mitt är fortfarande kvar...

Skrivet av  Kira
och idag är det exakt 1 år och 9 månader sedan jag akutsnittades. Nu är jag gravid igen i v.18, så jag fasar för hur magen kommer att se ut efter nästa förlossning (som jag vid min gud hoppas blir vaginal). Jag vet att en del blir av med hänget, andra inte... Det beror kanske på ålder, muskler eller jag vet inte vad? Jag var 36 år och hade väl inte världens mest vältränade mage. Tråkigt känns det i alla fall, för även om ingen annan bryr sig så finns den egna fåfängan där ändå!
 

Artiklar från Familjeliv