Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså jag fattar inte riktigt,

Skrivet av Mymlan, hajjar inte riktigt
det finns så många olika namn - Indigo, Aurora och nu senast Oktavia - som dyker upp när det gäller bearbetning av jobbiga förlossningar. Vad är det för olika ställen? Kan ingen initierad reda ut begreppen lite?
Svar på tråden: Alltså jag fattar inte riktigt,

Det är samma sak men

Skrivet av  Linda m. Tova-00 och Ängeln Loke 29/4-2/5-02
de olika sjukhusen har olika namn för detta.
Det är ju en person man träffar som jobbar på förlossningen som man får prata med om sin förra förlossning och vad man är rädd för inför nästa m.m.
Man ska liksom bearbeta sin rädsla!
 

Som Linda skriver

Skrivet av  Anna k med Flipp
Olika sjukhus har olika namn för verksamheten. På Karolinska i Stockholm heter det Aurora men på SöS heter det Indigo.
 

I Västerås

Skrivet av  Sss
heter det Klara.
 

En liten följdfråga...

Skrivet av  Katarina med Ludvig 020207
Bor i Västerås och ska träffa en BM från Klaragruppen för att gå igenom förlossningen (akutsnittad). Jag och min man ska göra det tillsammans då vi båda behöver bearbeta pga av olika anledningar (se mitt inlägg ovan. Min fråga är: vet du om Klaragruppen även har grupper där man träffas flera som har liknande upplevelser??
 

Nej

Skrivet av  Sss
mig veterligt så har de bara individuella/par samtal.
 

Tack allihopa, nu har det klarnat

Skrivet av  Mymlan, hajjar bättre
Jag känner att jag vill ha kontakt med någon sådan - om inte förr så om jag blir gravid igen. Jag trodde att det var olika grejer eller olika metoder eller så, så man måste välja vilken man vill gå hos. Men nu vet jag bättre. Tack skall Ni ha!
 

Artiklar från Familjeliv