Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang. sammanväxningar! (Lite lagom långt!)

Skrivet av Pilla med Alexander 17/7
Efter mitt andra snitt, kunde jag läsa i op.berättelsen att det såg fint ut, utan sammanväxningar. Men nu efter tredje snittet står det bara att de gick in i det gamla snittet. "Okomplicerat i fri bukhåla." Är det sammanväxningar de talar om, som ev då är minimala, eller är det fritt från något annat? *S*

Jag tänkte liksom inte på att diskutera detta med läkaren efteråt på BB, det var liksom inte läge att diskutera kommande graviditeter. Men nu börjar jag fundera. Varför pratade läkaren inte om detta? Tänk om de tar för givet att jag inte skall ha fler barn, eller om de tycker att det rent medicinsk är stopp!?? Men så kan det väl inte vara, va? Jag menar, då måste de väl säga det? Det står inget om att jag skulle ha mycket sammanväxningar och så. Vad tror ni? Vad har det stått i era op.berättelser ang detta?

Tacksam om någon kan svara!
Svar på tråden: Ang. sammanväxningar! (Lite lagom långt!)

Hörrni ni 38 som läst..

Skrivet av  Pilla med Alexander 17/7 och brorsorna
.. har ni inga bra svar? *S* Jag som är så nyfiken OCH har tid att sitta här. Inte illa. Kikar in lite senare!
 

Kan tyvärr inte svara...

Skrivet av  Heidi & Linus 4/5-00
har inte ens tänkt på vad det står i min journal... kanske ska ta och titta efter...
 

Jag läser alla frågor här

Skrivet av  Lisen
och svarar mer än gärna på de frågor jag KAN svara på. Inte svarar väl du på allt heller? :O)
Men men, om du vill veta vad jag TROR, så tolkar jag det som att det är fritt fram för din del. Det vore ju väldigt märkligt om de inte skulle upplysa dig om att det skulle innebära problem med en framtida graviditet. "fritt i bukhålan" låter väl som att det inte är några ärrbildningar eller andra hinder...
Lycka till!
 

Åh, neeej...

Skrivet av  Pilla med Alexander 17/7 och brorsorna
.. nu blev det missförstånd. Jag förväntar mig inte svar av alla som läser här, jag försökte bara vara lite lustig. Vilket jag kanske inte var! Får hoppas humorn (åter)kommer i morgon! ;O)

 

Fritt fram!

Skrivet av  Liten doktor på besök
Jag skulle tolka det där som att det inte fanns några sammanväxningar alls. Borde i så fall stå beskrivet mellan vilka organ sammanväxningarna fanns.
 

Tack för svaren!

Skrivet av  Pilla med Alexander och brorsorna
Ja, det verkar ju bra. Skall ta det med läkaren på återkollen sen, så jag får svart på vitt.

 

Artiklar från Familjeliv