Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående valet jag diskutterat nedan

Skrivet av Camilla v.37, snitt 9/9
Som det ser ut nu så blir det kejsarsnitt. Ju mer jag tänker på det ju mer känns det rätt. Jag har ett barn sedan tidigare som vägde 4,1kg när hon föddes och förmodligen blir inte detta barn mindre så bara där känns det bättre att slippa föda i säte. Men som sagt det är för och nackdelar med båda sätten att föda på. Nackdelen som jag tycker väger mest emot kejsarsnitt är att jag som sagt var har ett barn sedan tidigare som man ska klara av att sköta efter snittet. Jag ser att Caya har tänkt på samma sak. Men det verkar ju som flera av er här inne har fixat det så det lär väl vi göra oxå.
Tack för era svar och stöd. Jag kommer säkert med fler frågor ju närmare snittdatumet vi kommer. Jag är ju supernervis inför det.
Svar på tråden: Angående valet jag diskutterat nedan

Du fixar det

Skrivet av  nilla
du har ju pappan hemma de första 10 dagarna o då har stygnen hunnits ta o man känner sig normal igen trots att du ej ska bära det löser man med tiden

Lycka till
 

Det låter bra att du..

Skrivet av  Pilla med Alexander 17/7 och brorsorna
.. tagit ett beslut. Jag har en 6åring och som du, såg jag i din info, en tvååring. Det har gått jättebra. Min man fick stanna hemma lite längre eftersom jag inte fick lyfta 2åringen, men nu rullar allt på som vanligt!

Lycka till, och fråga om du undrar något. Kanalen har en bra kejsarsnittssida också. Kan vara värt att kika där kanske. Där finns förlossningsberättelser och även bilder från ett snitt!
 

Artiklar från Familjeliv